تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

«فلاشر»، برنامه پنجم

لیدا

«فلاشر» نگاهی سریع به اخبار روز است؛ به‌روایتی که در سایت‌های خبری و یا وبلاگستان فارسی آمده

Download it Here!

"شهلا شرکت دختر سوم خود را هم از دست داد"

آسیه امینی در «وارش» میگه: «در روزنامه‌های مختلفی کار کردم که توقیف شدند. روز عروسی‌ام مصادف بود با بسته شدن «روزنامه زن» که در آن کار می‌کردم. اما هیچ کدام از نشریاتی که بسته شدند دلم را مثل بسته شدن «مجله زنان» نسوزاند. لعنت...!» [+]


اما محمد معینی داستان توقیف نشریه زنان رو در «راز سر به مهر» در دو پرده برامون اینجوری تعریف می‌کنه:

پرده اول: نشریه زنان به‌دلیل به‌مخاطره انداختن سلامت روحی، فكری و روانی مخاطب و القای این‌‌كه در جامعه امنیت وجود ندارد؛ و به‌دلیل سیاه ‌نمایی وضعیت زنان در جمهوری اسلامی لغو مجوز شد. این ماهنامه، همچنین به دلیل اخلال در حقوق عمومی و تضعیف نهادهای نظامی و انقلابی از جمله بسیج، لغو مجوز شد.

پرده دوم: «نشریه "مردانِ خودمون"، به‌دلیل به‌مخاطره انداختن سلامت روحی، فكری و روانی آن یکی جناح و القای این‌ كه در جامعه امنیت شدیدی وجود دارد و به دلیل سفید ‌نمایی وضعیت مردان و زنان مملکت، منتقد نمونه شناخته خواهد شد. این روزنامه، همچنین به دلیل اخلال در اعصاب عمومی و خصوصی مردم عمرا اگه لغو مجوز بشه! [+]

***

100 لیتر بنزین برای سفرهای نوروزی
یک مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: «بر اساس كارهای كارشناسی انجام شده 100 لیتر بنزین برای سفرهای نوروزی پیشنهاد شده است.»

به گفته وی: «قرار است زمان شارژ و واریز این حجم بنزین به كارت سوخت خودروها اواخر بهمن‌ماه و مقارن با ایام دهه فجر به اطلاع مردم برسد.»


رئیس ستاد تبصره 13 نیز در این خصوص گفته بود: «اختصاص سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی، یكی از پیشنهادات مطرح شده در ستاد تبصره 13 است كه هنوز نوبت طرح و رسیدگی به آن فرا نرسیده است.»



به گفته وی: «‌اختصاص سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی پیشنهادی است كه در دستور كار و بررسی اعضای ستاد قرار دارد. البته هنوز نوبت طرح و رسیدگی به این پیشنهاد نرسیده ولی در دستور كار ستاد قرار دارد و در مراحل بررسی است.»

هاشمی گفته بود: «پذیرش یا رد این پیشنهاد، بستگی به شرایط مصرف بنزین كشور دارد كه اگر تا آن زمان شرایط اجازه دهد، از پذیرش و تصویب این پیشنهاد خوشحال می‌شویم.»

پس حواستون باشه که مسافرت‌های نوروزی خودتون رو بر اساس سهمیه بنزین تنظیم کنید و یا از حالا فکر بلیط هواپیما برای خودتون باشید!

***

در گزارشی از ایسنا آمده که:
علی احمدی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع روسای سازمان آموزش و پرورش استان‌های كشور تفاوت‌های فرهنگی،‌ اقلیمی و بومی مناطق مختلف كشور را مورد توجه قرار داد و اظهار كرد: «برنامه درسی باید بر اساس جنسیت، فرهنگ بومی و تفاوت‌های اقلیمی تدوین شود.» [+]

در همین راستا «فراکاو» نسخه ‏جدیدی از دروس دبستان برای پسران و دختران که از این پس در مدارس تدریس می‌شود، ‏پیشنهاد می‌دهد:

آن زن آمد (ویژه مدارس دخترانه)‏
آن زن آمد.

آن زن تنها آمد.

آن زن در برف آمد.

آن زن چکمه ندارد.

آن زن مادر است.

آن زن مادر سارا است.

آن زن منزل است.

آن زن اسم ندارد.

سارا با مادر بازی می‌کند.

سارا خواهر دارا نیست.

وزیر دارا را با خود از کتاب برد.

برف آمد (ویژه مدارس پسرانه)‏
آن برف آمد.

آن برف رحمت بود.

آن برف سفید بود.

آن برف آن گاز را قطع کرد.

دارا گاز ندارد.

دارا با پدر گاز ندارد.

دارا سرد شد.

پدر دارا در برف آمد.

دارا آش ندارد.

مادر دارا در کتاب دختران آش پخت. [+]

***

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)