تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
فلاشر، برنامه دوم

پرنده‌ها و گربه‌ها هم سردشان است

لیدا حسینی‌نژاد

زنان نماینده مجلس با چندهمسری مخالف‌اند

نظر شما درباره چندهمسری چیست؟ آیا با ازدواج دخترتان با مردی زن دار موافقت می‌کنید؟ این سوالی بود که از کلیه زنان نماینده مجلس پرسیدم. روزی که این سوژه رو مطرح کردم، راستش اول به نظر یک جوری می‌اومد. دوستانی می‌گفتند، چون این مورد در قرآن اومده نمایندگان زن هم جواب صریحی بهت نمی‌دن... ولی جواب‌های خیلی صریحی داده شد و هفت نفر از سیزده نماینده‌ای که موفق شدم باهاشون مصاحبه کنم با این موضوع مخالف بودند و اجازه هم نمی‌دادند دخترشون با مردی زن دار ازدواج کنه...

برای چاپ در روزنامه هم مشکلی نبود... چون همه زنان نماینده دلایل مخالفت خودشون رو با این موضوع خوب مطرح کردند: در قرآن تاکید شده به رعایت عدالت و این که اگر نمی‌تونید عدالت رو رعایت کنید، از این کار بپرهیزید و مسلما مردان نمی‌توانند عدالت را رعایت کنند... خب اون کسی که باید بگه که احساس می‌کنه عدالت در حقش رعایت شده یا نه، همسر اول یک مرد هست نه مردی که قراره زن دوم بگیره و...

اینها سئوالات مریم حسین‌زاده خبرنگار پارلمانی روزنامه اعتماد ملی از نمایندگان مجلس بود که در وبلاگ «پرنده خارزار» هم آن را نقل کرده است.

***

در یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی در یزد میزان علاقه و ذوب شدگی به مقام عظمای ولایت را سند رسمی زدند.

بنا به پیشنهاد اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد در راستای حضور مقام رهبری به استان یزد و ثبت حماسه پر شور حضور مردمی و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، سندی با عنوان اقرار و شهادت تحت شماره ‌١١٩٢٥٤ در تاریخ ‌١٦ /‌١٠ /‌٨٦ توسط دفتر اسناد رسمی ‌٤١ یزد تنظیم و به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این سند ضمن اشاره به حضور و استقبال بی‌نظیر مردم از مقام ولایت به شاخصه‌هایی که توسط ایشان مطرح شد نیز اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، از جمله موضوعاتی که مقام رهبری به آن اشاره داشتند، می‌توان به طرح موضوع ملی اعتماد به نفس و تاکید بر علم آموزی و دانش پژوهی با تکیه و اشاره به مصادیقی از یزد و یزدی و همچنین به افتخارات یزد از شخصیت‌های برجسته از جمله شهید محراب آیت‌الله صدوقی و عارف راحل آیت‌الله خاتمی و کسب مقامات عالی علمی و پژوهشی اشاره کرد.

این سند در روز پایانی دیدار و هم‌زمان با خداحافظی مقام رهبری از استان یزد تنظیم و ثبت شد که طی مراسم رسمی تحویل سازمان اسناد ملی و سایر سازمان‌های ذی‌ربط خواهد شد.

***

پرنده‌ها و گربه‌ها هم سردشان است!

چه سعادتی است وقتی که برف می‌بارد
دانستن اینکه تن پرنده‌ها گرم است

هوا خیلی سرد است این روزها. آنقدر سرد که «انجمن حمایت از حیوانات» از همه تقاضا کرده تا به پرندگان و حیوانات شهری کمک کنند. در بیانیه این انجمن آمده است: «همشهریان گرامی، در روز‌های سرد زمستانی و به ویژه این روز‌ها که برف سراسر شهرمان را فرا گرفته است، بسیاری از حیوانات شهرمان برای پیدا کردن غذا و سرپناه با مشکل روبه‌رو هستند. لازم است بنا بر توصیه‌‌های بزرگان دین‌مان و با توجه به آنچه در فرهنگ غنی کشورمان وجود دارد، این مخلوقات بی‌پناه خداوند را کمک کنیم و بر این اساس شایسته است:

- تکه‌‌های نان و باقیمانده غذای خود را در مکانی از حیاط، بالکن و یا پشت بام خود برای استفاده این حیوانات قرار دهید.
- اگر برایتان مقدور است، آشیانه‌ای چوبی درست کرده و روی درخت و یا در مکانی خلوت قرار دهید.

- استخوان‌‌ها و گوشت‌‌های باقیمانده از غدای روزانه‌تان را داخل کیسه زباله نریزید، بلکه آنها را جدا کرده و پشت در منزل یا کنار حیاط یا هرجا که احتمال می‌دهید محل رفت‌وآمد گربه‌‌ها یا سگ‌‌ها است قرار دهید.

- اگر پرنده‌ای را دیدید که از شدت سرما بی‌حال شده، بلافاصله آن را به مکانی گرم منتقل کنید. احتمال اینکه این پرنده با این عمل زندگی دوباره‌ای بگیرد، زیاد است.

- اگر منزلتان در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها و نزدیک به کوه است، تا جایی که می‌توانید، با کسانی که در اندیشه به دام انداختن کبک‌‌ها، خرگوش‌‌ها، قوچ و میش‌‌های گرسنه هستند، برخورد کرده با آنان صحبت کنید یا با اداره‌های محیط زیست تماس بگیرید.

آنچه که خواندید بیانیه انجمن حمایت از حیوانات بود که از وبلاگ «حرفه؛ خبرنگار» برایتان نقل شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)