تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رادیوی شخصی شما در زمانه

م. ح. مزیدی

لحظاتی قبل، نوشته اخير مهدی جامی، مدير راديو زمانه را درباره طرح جديد راديو زمانه در مورد راديو شخصي خواندم. بي‌اختيار ياد يكي از سرويسهای اينترنتی افتادم كه مدتي است در اينترنت فعال است.

بلاگ‌تاك راديو، در حقيقت همين ايده را پياده كرده است.در اين سرويس هر كسي مي‌تواند يك كانال زنده و شخصي راديويي برای خود ايجاد كند و هيچگونه محدوديتي نيز برای افراد در نظر گرفته نشده است.هر فردي مي‌تواند در بلاگ‌تاك راديو اكانت ايجاد كند. چيزی كه در بلاگ‌تاك بسيار جذاب است اين است كه افراد نيازی به دانلود هيچ نرم‌افزاری برای استفاده از آن ندارند بلكه تنها كافي است از كامپيوتر يا تلفن خود استفاده كنند. از همه مهمتر اين كه ساختار بلاگ‌تاك بصورت ” شبكه اجتماعی ” است. و اين مي‌تواند در گسترش سريع يك كانال راديويي در سطح بلاگ‌تاك بسيار كمك‌كننده باشد.

اگر تاكنون از بلاگ‌تاك در وبلاگستان فارسي كمتر سخني به ميان آمده بدين دليل است كه استفاده از اين سرويس در وبلاگستان فارسي مشكلات خاص خود را دارد. اما اكنون راديو زمانه بدليل جايگاهی كه در وبلاگستان پيدا كرده مي‌تواند نقش يك بلاگ‌تاك را بازی كند.

بنظرم شروع طرح با 10 نفر كاملا منطقي است.مطمئنا اين افراد از بين افراد مشهور و شناخته شده انتخاب خواهند شد.با احتمال قريب به يقين اكثر آنها ژورناليستهای شناخته شده هستند و اكثرا نيز حيطه فعاليت آنها سياسي يا طنز خواهد بود( كه بيشترين مخاطب را دارند).

اما چيزی كه در اين بين مهم است نوع تكنولوژی مورد استفاده در اين طرح است.پيشنهاد من اين است كه قبل از راه‌اندازی اين سرويس، عوامل دست‌اندر كار در راديو زمانه حتما سرويس بلاگ‌تاك را تست كنند. دقيقا نمي‌دانم كه بلاگ‌تاك برای مقاصد تجاری و مشتريان شركتي- مثلا در اينجا راديو زمانه- امكانات هاستينگ و ... ارائه مي‌دهد يا خير؟ كه اگر چنين تسهيلاتي ارائه دهد حجم بزرگی از كار حل مي‌شود.

در هر صورت بلاگ‌تاك در شروع كار مي‌تواند يك الگوی خوب باشد .پس از ادامه كار و رونق گرفتن سرويس جديد در راديو زمانه مي‌توان آن را بسته به ميل و سليقه كاربران ايراني costumized كرد.

آخرين و مهمترين پيشنهاد: امكانات ”شبكه اجتماعی” در اين سرويس از نون شب واجبتر است. social radio network

به اميد توفيق روزافزون اين رسانه.

برگرفته از: وب 2

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایده ای نیکوست و حتما که استقبال می شود و سامان خواهد یافت. ولی چه خوب می شد این طرح را آقای جامی در وبلاگ رادیو زمانه ـ و نه در وبلاگ سیبستان که شخصی است ـ ارائه می دادند.
حسن خوبی این کار آن می شد که فردای روزگار ـ چنانکه در گذشته ـ وقتی آقای جامی به عنوان نویسنده سیبستان در بلاگ خود نظری شخصی در باره چیزی می نوشت، از نظر خواننده، با مجموعه ی متنوعی که در رادیو زمانه وجود دارد تداخل نمی یافت و یکی حساب نمی شد.
با امید به توفیق شما در انجام طرح و ایده هایی اینچنین، و برقرار باشید

-- راوی ، Nov 19, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)