تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نگاهی به وبلاگ‌های زیبایی

لیدا حسینی‌نژاد

این برنامه را بشنوید.

اگر برنامه قبلی ما را گوش کرده باشید و یا آن را روی سایت زمانه خوانده باشید، نگاهی داشتیم به وبلاگ‌های بهداشتی. نوبتی هم باشد، این بار نوبت وبلاگ‌های زیبایی است.

اگر چه وبلاگ‌های زیبایی نیز مثل وبلاگ‌های بهداشتی اقبال آن را ندارند تا در فهرست‌های موضوع‌بندی وبلاگ‌ها جای گیرند و سر و سامانی برای خودشان داشته باشند؛ اما این شانس را دارند که به خاطر جذاب بودن موضوعشان (که البته بیشتر خانم‌ها مشتاق آن هستند!) از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار باشند. همین مسأله باعث شده است تا وبلاگ‌نویسان علاقه‌مند به زیبایی اشتیاق بیشتری داشته باشند تا وبلاگ‌های این چنینی ایجاد کنند.

اما این وبلاگ‌ها نیز بیشتر از آن که توسط متخصصین نوشته شوند، توسط علاقه‌مندان به فن و فنون زیبایی نوشته می‌شوند. البته بماند که در میان این وبلاگ‌ها ما به انبوهی از سایت‌ها و مطالب تبلیغاتی بر می‌خوریم که هدفشان صرفاْ تبلیغ و معرفی فرآورده‌های دارویی و یا زیبایی و بهداشتی است که هم می‌توانند مفید و خاصیت‌بخش باشند و هم هدفی جز تبلیغ و فروش کالا نداشته باشند که از بحث امروز ما خارج است.

اما زیبایی:
از وبلاگ‌های زیبایی - پزشکی مثل تبلیغ و یا معرفی عمل بینی و کاشت گونه و گذاشتن سیلیکون و عمل لاغری که بگذریم، می‌رسیم به دنیای رنگارنگ لوسیون‌ها و ماسک‌های زیبایی و راه‌های متفاوت زیبا شدن.

مثلاْ در وبلاگ «گل و گلدون» ما درباره سفت شدن پوست صورت و رفع چربی، راه جالبی را می‌یابیم که دانستنش برای شما هم شاید جالب باشد:

از آب گوجه‌فرنگی می توان به عنوان لوسیون سفت‌کننده صورت استفاده کرد. یا آن را با کشک یا شیر دلمه شده، مخلوط کرد و به عنوان کرم صورت مورد استفاده قرار داد. این کرم برای پوست چرب بسیار مفید است. یک گوجه‌فرنگی را دو نصف کنید و دو نیمه را با حرکتی دایره‌وار روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو، دو قاشق غذاخوری خامه و سه قاشق آب گوجه‌فرنگی را با هم مخلوط کنید و نیم‌ساعت قبل از حمام آن را روی بدنتان بمالید.

اما در وبلاگ «آرایشی عاشقانه» که ما را با انبوهی از ماسک‌ها و لوسیون‌های میوه‌ها آشنا می‌سازد، می‌خوانیم که می‌شود با ماسک سیب، به راحتی چروک صورت را برطرف نمود:

یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید، آن گاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. برای این کار، ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آن گاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود. حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می‌شود.

اگر از جوش‌های سرسیاه روی پوستتان ناراحتید وبلاگ «عاشقان واقعی» یک راه حل ساده برایتان پیشنهاد می‌کند:

ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه می‌جوشانیم. وقتی بخار آن بلند شد، صورت را بخور می‌دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ را که قبلاْ مخلوط کردیم، به صورت ماسک روی صورت می‌گذاریم و بعد از شستن ماسک، پنبه الکل‌زده را به صورت می‌مالیم تا ضدعفونی شود.

اما «دکتر حسین میرزایی» که وبلاگی دارد با انواع موضوعات پزشکی و بهداشتی، نگاه علمی‌تری دارد به بهداشت و زیبایی. وی معتقد است که شوره سر به پوست مرده سر که مکرراْ ریزش می‌کند، اطلاق می‌شود که هر کس در دوران مختلف زندگی به مقدار متفاوت، دچار آن می‌شود. پس از مدتی پوست سر شروع به خارش نیز می‌کند. دکتر میرزایی پس از آن که شامپوهای ضدشوره را که مناسب موی سر شماست، پیشنهاد می‌کند؛ یک نکته علمی را نیز به ما یادآور می‌شود که شامپوی ضدشوره غالباْ حاوی مواد سرطان‌زایی از جمله (PVP) نیز هستند. برای همین به ما یک فرمول طبیعی برای ساخت شامپوی ضدشوره را پیشنهاد می‌کند که می‌توان آن را با سرکه سیب به دست آورد تا با این کار هم (PH) پوست سر، تعادل خود را حفظ کند و هم ما از شر شوره سر راحت شویم. اضافه کردن مقداری آرد گندم به سرکه سیب نیز ما را از شوره‌های چسبیده سر، به گفته این پزشک وبلاگ‌نویس، راحت می‌کند.

راستی شما ازخواص عسل چه می‌دانید؟ فکر نکنید عسل فقط یک مکمل غذایی مناسب و دلپذیر است. عسل هم برای زیبایی شما می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشد. در وبلاگ «عسل سبلان» ما با تعداد زیادی از ماسک‌هایی مواجه می‌شویم که ماده اصلی آن عسل است. نویسنده این وبلاگ که ظاهراْ فروشنده عسل است، اعتقاد دارد عسل، چاره کار خشکی پوست است! پس یادداشت کنید

مواد لازم<:
عسل، یک قاشق غذاخوری
زرده تخم‌مرغ یک عدد
آرد گندم یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

طریقه مصرف:
مواد فوق را با هم مخلوط نموده و مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید که همین کار را نیز می‌توانید با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری خامه یا ماست شیرین انجام دهید و پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. حالا پوست شما دیگر خشک نیست!

اما وبلاگ «آرایش صورت و مو» حالا که هم جوش‌های سرسیاه ما برطرف شده و هم شوره سرمان و هم خشکی پوست صورتمان ما را با دانستنی‌های مانیکور آشنا می‌کند که حسن ختام این قسمت از برنامه ماست:

۱- بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن است. چون باعث می‌شود هم کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و هم پوست اطراف ناخن‌ها نرم شود.
۲- سعی نمایید بیش از یک بار در هفته از استون استفاده نکنید. زیرا ناخن‌ها را خشک می‌کند.
۳- یک لایه و پوشش رویی بر روی لاک مانند لاک‌های براق‌کننده و بی‌رنگ بر روی لاک ناخن خود بزنید. این کار احتمال شکسته شدن ناخن‌ها را به حداقل می‌رساند. روی ناخن‌های طبیعی بدون لاک نیز می‌توانید هر روز، یک لایه از این لاک‌های بی‌رنگ و براق‌کننده بزنید تا رطوبت ناخن‌ها حفظ شود.
۴- پس از شستن دست‌ها از کرم و لوسیون استفاده کرده و روی ناخن‌ها را نیز بزنید. دست‌ها و ناخن‌ها پس از شستشو با صابون و پاک‌کننده‌های قوی‌تر، زود خشک می‌شوند. پس سعی کنید آن‌ها را چرب و مرطوب نگه دارید. می‌توانید برای این کار از مرطوب‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌هایی مانند وازلین و غیره استفاده نمایید. هر شب قبل از خواب نیز حتماْ این کار را انجام دهید.
۵- با استفاده از خلال دندان شما می‌توانید زیر ناخن‌ها را تمیز کنید. محلولی با ترکیب یک قسمت ماده سفیدکننده و ۱۰ قسمت آب درست کرده و پنبه را به آن محلول آغشته کرده، سپس به هر قسمت از ناخن که لک و کثیف شده بمالید تا جرم آن پاک شود.

------------------------------

مرتبط:
نگاهی به وبلاگ‌های بهداشتی

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)