تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آقايان! شما شكست خورده‌ايد

آرش حسن نيا

بازهم يا روسري يا توسري، بريدن موي بيرون مانده از روسري زنان، پاك‌كردن زوري آرايش خانم‌ها، رنگ‌كردن دست آقاياني كه لباس آستين‌كوتاه به تن دارند، تيغ‌كشيدن به شلوارهاي تنگ و كوتاه و . . . تصاويري ازاين دست، براي آنها كه سالها‌ي دهه شصت را به ياد مي‌آورند، آنقدرها هم هولناك نيست. پيش از اين هم، كم نبوده‌اند عده‌اي كه با تمام وجود به بازگرداندن بني آدم به بهشت ولو با زنجير و باتوم همت گمارده و در نهايت‌ ايثار تنگ‌كردن جاي خود در بهشت را دنبال مي‌كرده‌اند.

هرچند كه بايد انصاف داد، بازگشت به دهه شصت و اجبار دوباره به بهشت‌رفتن آنهم پس از بيست سال آزاردهنده است.

اصرار ايدئولوژيك حاكم بر دهه شصت مبني بر بازگرداندن اجباري ابنا بشر به جنت، در نهايت به طراحي نظام، سازمان و نهادهاي متعدد و گسترده فرهنگي، تبليغي و آموزشي‌اي منجرشد تا آنها كار آماده‌سازي رفتن به بهشت را براي جامعه فراهم سازند.

امورتربيتي، معاونت پرورشي، ستاد اقامه نماز، سازمان تبليغات اسلامي، بسيج دانش آموزي، انجمن‌هاي اسلامي و بسياري ديگر از نهادها و سازمان‌هايي از اين دست، نتيجه چنان اصرار و ابرامي بود كه عده‌اي نمي پسنديدند آدميان به ميل خود راهي را انتخاب كنند كه به زعم آقايان راهي به بيراهه بود.

از اين رو وظيفه تربيت هم‌نسلان من وبعدي ها از خانواده‌ها گرفته شد، تا مدارس، مساجد، صداوسيما و ديگر دستگاههاي تبليغي و ارشادي اين وظيفه را برعهده گيرند.

جالب اينجاست كه با گذشت بيش از بيست سال از آن روزها و به جاي ماندن كارنامه بيست ساله تمام اين دستگاهها، سازمان‌ها و نهادها كه با صرف بودجه‌هاي نجومي و اختيار عمل گسترده همراه بوده‌است، نسلي به بار نشسته‌است كه بازهم عده‌اي امروز بر آنند، با طرح‌هايي آشنا يك‌بار ديگر بيخ گوش آنها فرياد كند: "يا روسري، يا توسري."

امروز نيروي انتظامي و قهريه حاكميت ماموريت يافته‌است تا به جان نسلي بيفتد كه بيست سال تمام با همه امكانات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خود، ارزشهايش را براي آنها خوانده‌است.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم، فرمانده نيروي انتظامي كه بيشتر از همه جوگير شده‌است، در توجيه طرح بيست‌سال قبل مبارزه با بدحجابي كه اين بار در سال 86 تكرار مي شود، آمار جالبي داده‌است، او فاصله توليد تا مصرف مشروبات الكلي را فقط 10 روز اعلام كرده است، بر اساس آماري كه او داده، سال گذشته بيش از 4 ميليون ليتر مشروبات الكلي در كشور كشف شده‌، كه اين فقط 25 تا 30 درصد از كل مشروبي است كه در كشور توزيع شده، يعني به عبارت ديگر سال قبل 12 تا 16 ميليون ليتر مشروبات الكلي در كشور توزيع شده‌است.

اين آمار كه به طورقطع بسيار خوش‌بينانه‌تر از واقعيتي است كه در كشور جريان دارد، تنها يك نتيجه دارد: "آقايان! شما شكست خورده‌ايد."

برگرفته از: هنوز

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای رئیس جمهور قبل از رسیدن به قدرت:
http://www.youtube.com/watch?v=pHLDv2fEJ0g

-- Mahmood ، Apr 28, 2007

انرژي هسته اي حق مسلم ما ملت است!!!!!!! انتخاب رنگ و فرم لباسمان حق مسلم ژنراليسيمو است.

-- اميدك ، Apr 28, 2007

سلام
خوبيد؟
من می خوام عضو سایت تون بشم چی کار باید بکنم؟

-- وحيد کسب دوست ، Sep 2, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)