تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
بخش آخر

ونکوور؛ جلسه با بلاگرها - ۳ و ۴

نیک آهنگ کوثر

برای شنیدن فایلهای صوتی نخست «اینجا» و سپس «اینجا» را کلیک کنید.

ونکوور شهر عجیبی است. اگر در دنیا از هر ۱۰ نفر، در نفرشان چینی باشد، در ونکوور چهار نفر چینی داریم!


از چپ به راست: کامیار، شبنم و نویسنده وبلاگ زندگی من به عنوان یک اردک

کامیار به وبلاگ به عنوان یک کانال ارتباطی نگاه می کند، ولی اعتیادآور بودن وبلاگ را هم مد نظر قرار می دهد. شبنم آنرا در قوی تر کردن ارتباط بین مردم موثر می داند و عاملی می داند که بتوان عقاید مخالف را آرام آرام بپذیرد و انتقادپذیر شود.

نویسنده وبلاگ زندگی من به عنوان یک اردک، نقطه قوت اصلی را اینتراکتیو بودن آن می داند، ولی گاهی خوب پیش نمی رود و باعث دعوای وبلاگی می شود.


امیر خواننده حرفه ای وبلاگستان می گوید که از بعضی دعواهای وبلاگی حرصش در آمده ولی از کنف شدن بعضی ها لذت برده! او یکنواخت شدن وبلاگ ها را نقطه ضعف آنها می داند، و نیز می گوید بعضی از وبلاگرها مدعی دموکرات بودن هستند ولی در هنگام دعوا خود واقعی خودشان را نشان می دهند.

نوستالژیا دعوا و بحث را طبیعی می داند و نوشتن بیشتر را کمک کننده به وبلاگستان می داند.


از راست به چپ: نویسنده وبلاگ نقد شیعه و پویا، نویسنده وبلاگ من ونکوور

کرگدن که خواننده بسیاری از وبلاگ هاست، وبلاگ نویس های پرطرفدار را دچار نوعی سوءتفاهم می داند، که نقشی برای وبلاگ قائل می شوند که وجود خارجی ندارد. او خیلی وبلاگ های شخصی را نمی پسندد و وبلاگ خوب سیاسی را پرخواننده می داند، ولی نوستالژیا وبلاگ توت فرنگی را که بسیار هم شخصی بوده به عنوان شاهدی بر خلاف رای کرگدن معرفی می کند. او این وبلاگ را بسیار پرطرفدار می داند.

پویا نوسینده وبلاگ من ونکوور اصلا به آسیب های وبلاگستان اعتقادی ندارد ولی وبلاگ های اجتماعی و فرهنگی را تاثیر گذارتر می داند. یکی بچه ها که پنج وبلاگ دارد معتقد است که وبلاگ نویس های اصلی چند صد نفر بیشتر نیستند و زیادی خودشان را جدی گرفته اند.


مهدی نویسنده وبلاگ کوفت و دو سه وبلاگ دیگر

از نظر آماری تعداد خانم های شرکت کننده کمتر از آقایان بود. پرسیدم آیا همین نسبت در میان وبلاگ نویس های زن ونکوور وجود دارد؟ سارا معتقد است که تعداد مهم نیست و کیفیت اهمیت دارد. نوستالژیا معتقد است که آقایان می خواهند خودشان را بیشتر نشان دهند. پرهام که وبلاگ خوان است می گوید خانم ها در کار با کامپیوتر به خوبی پسرها نیستند. ولی سارا این نکته را مطرح کرد که با فعال شدن بلاگفا و پرشین بلاگ همه می توانند وبلاگ بنویسند. شبنم هم می گوید بیشتر وبلاگ نویسندگان مرد را می خواند. کرگدن هم همینطور. بعضی ها معتقدند پسرها بیشتر سر و صدا می کنند.

آخرین صحبت ما درباره وضعیت ایرانی های ونکوور بود که نتوانسته اند یک جامعه مشخص را ایجاد کنند. امیر معتقد است استبداد و خودرایی مانع تشکیل جامعه است. کامیار می گوید زیاد شنیده که مردم به او می گویند با ایرانی ها ارتباطش کمتر باشد بهتر است ولی خودش تلاش کرده تعادل برقرار کند. نوستالژیا سعی کرده بیشتر با ایرانی ها ارتباط داشته باشد. بعضی می گفتند که باید فضا را برای رابطه بهتر ایجاد کرد، و بستر فرهنگی اجتماعی بهتری بوجود آورد.

در این جلسه از همه چیز و همه جا صحبت شد. حتی از آب و هوای گرم تر ونکوور. با آنکه چند ماه از سال در این شهر هوا ابری است، ولی طرفداران زندگی در این شهر کم نیستند.

مرتبط

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فایل صوتی مشکل داره. بد نیست آقای نیک آهنگ کمی به بالانس لول صدا توجه کنه چون صدای موسیقی به نسبت کلام، بالاست.
و دیگه این که موسیقی با کلام به عنوان زمینه ی گفتار، اصلا جالب نیست چون از طرفی، کلام رو نامفهوم می کنه و از طرف دیگه، از موسیقی هم نمی شه استفاده کرد. ادیت گفتار هم ادیت مناسب و حرفه ای نبود و بعضی قسمت ها خیلی ناشیانه کات شده بود.

-- رها ، Jan 5, 2007

از خواندنش لذت بردم. شاید به خاطر اینکه در ایروان، ارمنستان ما هم جمع هایی این چنین داریم. موفق باشید و پایدار.

-- خشایار ، Apr 17, 2007

چرا منو دعوت نکردین؟

-- الهام ، Apr 26, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)