تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

معرفی وبلاگ مهار بیابان‌زایی

علیرضا افزودی

مشکل پیشرفت کویر، یا از بین رفتن جنگل‌ها و محیط زیست طبیعی در ایران، با همۀ اهمیتی که دارد از آن‌دست مشکلاتی نیست که مردم کوچه و خیایان به شکلی هر روزه با آن درگیر باشند و یا فکرشان را مشغول کند.

ولی هستند کسانی که هم و غم خود را روی این مساله متمرکز کرده‌اند و آن را جدی و مسئولانه پیگیری می‌کنند. «وبلاگ مهار بیابان‌زایی» اگر نگوییم تنها وبلاگی‌ست که در عالم وبلاگستان فارسی زبانان، ولی یکی از معدود وبلاگ‌هایی است که تقریبا هر روزه و مستمر به مسالۀ حفظ محیط زیست و از بین رفتن طبیعت در ایران می‌پردازد.

«محمد درویش» کارشناس مهندسی مرتع و آب‌خیزداری و محیط زیست، در فروردین ماه سال گذشته، وبلاگ «مهار بیابان‌زایی» را با این تعریف که: «بیابان‌زایی را می‌توان از ابعاد تخریب خاک، تخریب آب و تخریب حیات مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.» در محیط «بلاگفا» راه‌اندازی کرد.

بیشترین لینک‌های مربوط به نوشته‌های او در سایت خبری «بلاگ‌نیوز» انتشار یافته و در دسترس است. تازه‌ترین یادداشت نویسنده وبلاگ «مهار بیابان‌زایی»، با توجه به ایام دهۀ ماه محرم، یاد‌آوری اقدام شهرداری تهران به قلع و قمع چندین هزار اصلۀ درخت کاج سی و پنج ساله در پارک جنگلی لویزان است.

فایل شنیداری این مطلب را از «اینجا» بشنوید!
وبلاگ «مهار بیابان‌زایی» را هم در «اینجا» بخوانید!

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)