تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تجریه یگانه وبلاگی

دلخوشی ها کم نیست مثلاً این وبلاگ بی بی سی که نشان می دهد دوستان ما در آنجا مفهوم رقابت و رفاقت را می دانند.حساسیت آنها باعث می شود ما بیشتر مراقب باشیم:


فردا اينترنت 15 ساله می شود. تا پيش از ظهور اينترنت، دوران بارداری و زايمان رسانه ها گاه سال ها به طول می انجاميد. حتی اگر محتوا هم آماده می بود، روند انتشار و پخش آنچنان پر دردسر، پر هزينه و دست و پاگير بود که ممکن بود اساسا موضوع را منتفی کند. کم نبوده اند رسانه هايی که تا مرز انتشار يا پخش رفتند و در همان نقطه متوقف شدند. اما اينک به لطف اينترنت فاصله تا انتشار و پخش با کمی اغراق تنها چند ميليمتر است: يک کليک.

ديروز پخش آزمايشی يک راديو تازه روی اينترنت آغاز شد. راديو زمانه که در آمستردام مستقر است بعدا قرار است از روی ماهواره نيز پخش شود. آمدن رقبای تازه و حرفه ای برای رسانه های حرفه ای يک موهبت است و آنها را از رخوت بيرون می آورد. ما هم در بی بی سی نه فقط از اين بابت که راديو تازه ای متولد شده، بلکه به علت حضور همکار سابقمان، مهدی جامی در راس اين رسانه نسبت به آن حساس تريم. با کنجکاوی به آن گوش می کنيم و قطعا از موفقيتش خشنود خواهيم شد. خصوصا که شنيده ها حاکی از برنامه ها و پروژه های انقلابی او در اين رسانه است. با خيلی ها مشورت کرده و کارگاه فکری تشکيل داده، به وبلاگ ها و تجربه وبلاگی اهميت می هد، خودش وبلاگ نويس است، شفاف عمل می کند و به انتقادها، پاسخگوست. خلاصه همه مشخصه های کار در رسانه های مدرن امروزی را دارد. از ترانه ها هم جوانگرايی به گوش می رسد.
اين راديو برای وبلاگ ها هم بسيار مهم است، يک وبلاگ نويس حرفه ای آمده تا رسانه ای حرفه ای راه بياندازد و در ضمن بلاگ ها را هم فراموش نکند و آنها را به کار گيرد. قاعدتا نه تنها بايد صدای وبلاگ ها را در آن بيشتر شنيد بلکه همانطور که گفتم تجربه يگانه وبلاگی را در نحوه کار آن ديد و شنيد. نمی دانم چه از آب درخواهد آمد، احتمالا مهدی هم نمی داند چون به قول خودش مشغول تمرين است. بايد ديد مفهوم رسانه خودمانی را چگونه به اجرا در می آورد. فعلا پخش آزمايشی شروع شده، پس منتظر می مانيم و به گوش ...

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این رو در وب‌لاگ بی‌بی‌سی هم نوشتم. این‌که اینترنت پانزده سال دارد اشتباه است. اینترنت قدمت‌اش خیلی طولانی‌تر است. این وب هست که پانزده سال دارد و باید تفاوت این دو را دریافت.

-- هاله ، Aug 8, 2006

ضمنا" شروع کارتان را تبریک می‌گم و امیدوارم موفق باشید.

-- هاله ، Aug 8, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)