تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مایکل جکسون «سفیری برای هنر موسیقی»

پژمان اکبرزاده
www.PejmanAkbarzadeh.com
pejman@radiozamaneh.com

Download it Here!

شب گذشته پس از مدت‌ها که اخبار ایران تیتر اول رسانه‌های جهان بود، یک خبر جای اخبار ایران را گرفت: مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ آمریکا، در سن پنجاه سالگی درگذشت.

مایکل جکسون، پنج‌شنبه ظهر (۲۵ ژوئن) در محل سکونت‌اش در لوس‌آنجلس دچار غش شد و در نهایت به دلیل ناراحتی قلبی حدود ساعت سه بعد از ظهر (به وقت لس‌آنجلس) در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا درگذشت.


مایکل جکسونٰ ستاره موسیقی پاپ آمریکا

یکی از مقام‌های فوریت‌های پزشکی به سی‌ان‌ان گفته‌است که به دلیل قوانین «حفظ حریم خصوصی» افراد، نمی‌تواند جزئیات زیادی را در این مورد شرح دهد.

لوس‌آنجلس تایمز هم از قول او نوشته هنگامی که ماموران اورژانس به منزل مایکل جکسون رسیده‌اند او نفس نمی‌کشیده ‌است.

سی‌ان‌ان همچنین گزارش کرده در زمان بستری شدن مایکل جکسون، ورودی‌های منتهی به مرکز فوریت‌های پزشکی بسته شده بود و حتا به کارکنان نیز اجازه ورود داده نمی‌شد. ویدئوهای ضبط شده از محل بیمارستان، تجمع دوستداران این خواننده محبوب آمریکایی را در منطقه نشان می‌داد.
لوس‌آنجلس تایمز به نامشخص بودن وضعیت دقیق مایکل جکسون در زمان مرگ اشاره کرده و این‌که پلیس در حال بررسی موضوع است. برادر مایکل جکسون هم از رسانه‌ها خواسته به حریم خصوصی خانواده در این روزها احترام بگذارند.

درگذشت مایکل جکسون در حالی روی داد که او کنسرت‌هایی در پیش داشت که تمام بلیت‌های آنها پیشاپیش به فروش رفته بود.

پیتر ویلکینسون، در مطلبی برای تارنمای سی.ان.ان، مایکل جکسون را نخستین ستاره سیاه پوست در دنیا نامیده که تا این حد مورد محبوبیت قرار گرفته است.

از مایکل جکسون در طول حدود چهار دهه فعالیت هنری، بیش از 350 میلیون نسخه از آثارش به فروش رفت. رکوردی که باعث شد به او «پادشاه موسیقی پاپ» لقب داده شود.

شهرت و همچنین ثروت مایکل جکسون گرچه در سال‌های گذشته به دلایل مسایل دادگاهی و مالی تا حد زیادی کاهش پیدا کرد اما برنامه‌های او همچنان محبوب ماند؛ دلیل این ادعا کنسرت‌هایی است که برای ماه ژوییه برای او در بریتانیا سازماندهی شده بود و تمام بلیت های این برنامه‌ها پیش فروش شد.

ال شارپتون، از سازماندهندگان برنامه‌های مربوط به حقوق مدنی مردم در ایالات متحده در مصاحبه‌ای به ترانه‌ي "We are the World" اشاره کرده که مایکل جکسون برای فعالیت‌های خیریه به اتفاق لیونل ریچی ساخت؛ این ترانه در سال 1985 ساخته شد و حدود 50 میلیون دلار درآمد برای کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی در آفریقا به ارمغان آورد.

مدونا، خواننده نامدار آمریکایی در واکنش به درگذشت مایکل جکسون گفت: «دنیا یکی از بزرگترین هنرمندان خود را از دست داد، اما آثار او برای همیشه می‌ماند».
جاستین تیمبرلیک، خواننده پرآوازه‌ي دیگر نیز از مایکل جکسون به عنوان نابغه‌ای نام برده که نه تنها در زمینه موسیقی پاپ بلکه نماینده‌ای واقعی برای کل هنر موسیقی بود.

مایکل جکسون در سال 1958 در ایالت ایندیانا در آمریکا متولد شد. در یک خانواده کارگری، فرزند پنجم در میان نُه فرزند خانواده بود. از کودکی استعداد خود را در موسیقی نشان داد و در شش سالگی با گروه برادران جکسون هنرنمایی کرد. در سال 1975 با کمپانی صفحه پرکنی سی.‌بی.‌اس قرارداد بست و از آن به بعد موفقیت‌های حرفه‌ای او بیشتر و بیشتر شد.

ترانه‌ي Thriller (دلهره‌آور) به نوشته کتاب «صفحه‌های جهان»، پرفروش‌ترین اثر موسیقی در جهان به شمار می رود؛ اثری که در سال 1982 ساخته شد و 65 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

مایکل جکسون در طول فعالیت‌های هنری‌اش سیزده بار برنده جایزه «گرمی» شد.


Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

به آرامش رسید .موجود تنهایی بود..نکته قابل تاسف این است که بعد از مرگش دنیای سرمایه داری محلی جدید برای خالی کردن جیب مردم پیدا کرده حتا بیش از آن که از قِبَل الویس پریسلی چاپیدند.... حالا با مرده این موجود تنها و بدبخت نانشان را چرب خواهند کرد ....
باران از آلمان

-- baran ، Jun 26, 2009

مايكل جكسون براي نسل من و خيلي از هم نسلانم در دوران سياه و سفيد ومرده دهه شصت ايران كه تين ايجر بوديم پيام آور شور شوق و زندگي و تحرك بود چقدر بخاطر پوشيدن لباسهاو كفشهاي به اصطلاح مايكلي
از دست كميته و حزب اللهي ها كتك خورديم
عكسش را به پشت كلاسورم ميزدم و به مدرسه مي رفتم. مايكل جكسون با آهنگ ما جهانيم. پيامي بالاتر از درك خيلي از انسانها فرستاد كه نفس انسانيتمان فراتر و بالاتر و ارزشمند تر از هر مرزي است.اگر انساني را تنها بدانيم شايد بايد فكر كنيم كه چرا يك انسان بزرگ به گفته ما تنها باشد انساني كه به فقرا كمك مي كرد شايد ما آنقدر بزرگ نبوديم به گفته بعضي آدمهايي مثل مايكل تنها باشند هر چند دوستاران بيشماري داشت
وقتي كه نوجوان بودم هيچموقع فكر نمي كردم
روزي مايكل جكسون در نزديكي من و در چند مايلي محل زندگي ام خواهد مرد دنياي عجيبي است به نظرم آنطور كه دوست داشت زندگي كرد حسادتها زندگي او را نيز آزرد
و با كاريزماي خاصش وهنرش بر دنيا تاثيري بزرگ گذاشت.

-- روانش شاد ، Jun 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)