تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

«رقص و آواز» سی.دی تازه ای از رضا والی

Reza%20Vali%20CD.jpg
پژمان اکبرزاده (رادیو زمانه) - آلبوم تازه ای از ساخته های رضا والی، آهنگساز ایرانی ساکن آمریکا، با عنوان «رقص و موسیقی» (Chant and Dance) منتشر شده است. رضا والی از موفق ترین آهنگسازان ایرانی مقیم خارج است که در سال های اخیر آثارش بوسیله ارکسترها و خوانندگان متعددی در سراسر دنیا اجرا شده است.

آلبوم تازه او که توسط کمپانی موسیقی آلبانی (Albani Records) در ایالات متحده منتشر شده دربرگیرنده سه اثر به نام های «رقص و آواز» (برای فلوت، پیکولو، کلارینت، پیانو و سازهای کوبه ای)، «ترانه های محلی» (برای آواز، پیانو و کوارتت زهی) و «نگاره ها» برای سنتور و کوارتت زهی است. این قطعات به سفارش گروه موسیقی نو پیتسبورگ و گروه مجلسی سیاتل آفریده شده اند.
بخش زهی آثار، توسط کوارتتو لاتینو آمریکانو (Cuarteto Latinoamericano) اجرا شده که از گروه های معروف موسیقی و نامزد دریافت دو جایزه گرمی (Grammy) است. تکنواز سنتور در قطعه «نگاره ها» نیز داریوش ثقفی (سنتور نواز ایرانی مقیم پیتسبورگ) است.

رضا والی که اکنون در دانشکده کارنگی ملون (Carnegie Mellon) در پیتسبورگ به تدریس آهنگسازی مشغول است در ساخت آثار خود همواره به طور جدی، از عوامل موسیقی کلاسیک ایران (ردیف) و همچنین ترانه های محلی نواحی گوناگون بهره جسته و تا کنون سه سی.دی از آثار وی به نام های «فولکلور ایران» (Persian Folklore)، «کنسرتو فلوت» و «نگاره ها» در آمریکا منتشر شده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)