تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کنفرانس تحلیل آثار رخشان بنی‌اعتماد در لندن


رخشان بنی‌اعتماد

مرکز مطالعات رسانه‌ای و فیلم دانشکده مطالعات آفریقایی و شرقی لندن (SOAS) با همکاری بنیاد میراث ایران (Iran Heritage) و مؤسسه فیلم بریتانیا (BFI) به زودی کنفرانسی را در معرفی آثار رخشان بنی‌اعتماد، فیلمساز سرشناس ایرانی و از موفق‌ترین فیلمسازان زن ایرانی در لندن برگزار می‌کند.

در این کنفرانس مجموعه آثار بنی‌اعتماد از مستند گرفته تا داستانی، از زاویه‌های مختلف و با رویکردهای گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فمینیستی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

در کنار این کنفرانس که در ماه آوریل ۲۰۰۸ برگزار خواهد شد، کلیه آثار بنی‌اعتماد نیز در مرکز بی‌اف‌آی لندن در ساوث‌بنک به نمایش در می‌آید. به علاوه قرار است با کن لوچ کارگردان برجسته انگلیسی که درون‌مایه سیاسی و اجتماعی آثارش شباهت‌هایی با آثار بنی‌اعتماد دارد، نیز گفتگویی حضوری صورت گیرد. هنوز مشخص نشده که چه کسی با کن لوچ در این باره حرف خواهد زد.

از سوی دیگر رخشان بنی‌اعتماد نیز در کارگاه‌های آموزشی که از سوی مؤسسه Insight (بینش) برگزار می‌شود، حضور یابد و تجربیات سینمایی‌اش را به طور فشرده به دانشجویان و علاقه‌مندان فیلمسازی منتقل خواهد کرد.

دانشکده سواس از تمام دانشجویان و محققان سینمایی دعوت کرده با ارسال خلاصه‌ای از مقاله خود (در حد ۳۰۰ کلمه) در این کنفرانس شرکت کنند. فرصت ارسال خلاصه مقالات تا دوم ماه دسامبر خواهد بود.

پروفسور آنابل سربرنی (متخصص علوم رسانه‌ای و استاد مطالعات فیلم و رسانه‌های گروهی در دانشکده سواس) و دکتر سعید زیدآبادی‌نژاد مسئولیت برگزاری این کنفرانس را به عهده دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس ای‌میل sz10@soas.ac.uk برای سعید زیدآبادی ارسال کنند.

توضیح دیگر این‌که این کنفرانس به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و طبیعتاً شرکت‌کنندگان باید مقالات خود را به انگلیسی ارائه کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به تارنما (وب‌سایت) دانشکده سواس لندن مراجعه کنید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

جناب جاهد عزیز موضوع مقاله چه باید باشد ؟ باید مربوط به آثار بنی اعتماد باشد ؟

-- سارا ، Nov 27, 2007

سارای عزيز
محور کنفرانس، رخشان و آثار اوست و مقالات بايد مربوط به فيلم ها ی داستانی يا مستند او باشد. فکر می کنم بتوان جايگاه رخشان را در مجموعه سينمای ايران بررسی کرد يا به مقايسه او با فيلمسازان غربی هم تراز او پرداخت.

-- پرويز ، Nov 27, 2007

Is it possible for you to put the link of the event in your text? I searches SOAS and couldn't find the call for paper page.

Thanks
Fereshteh Shakib

-- fereshteh shakib ، Nov 28, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)