تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

فيلم‌های پرفروش هفته

پرويز جاهد

در هفته‌ای که گذشت فيلم ۳۰۰، ساخته زک اسنايدر(Zack Snyder) با فروش بيش از ۷۰ ميليون دلار در صدر جدول فيلم‌های پرفروش آمريکا قرار گرفت و از فيلم خوک‌های وحشی(Wild Hogs) پيشی گرفت. بعد از آن فيلم‌های خوک‌های وحشی با فروش ۲۷ ميليون دلار و Bridge to Terabithia با فروش ۶.۸ ميليون دلار به ترتيب در مقام دوم و سوم ايستادند.


پوستر فیلم 300

فيلم ۳۰۰ که اسنايدر آن را بر اساس رمان گرافيکی(graphic novel) فرانک ميلر نويسنده داستان‌های گرافيکی و مصور ساخته‌است، ماجرای نبرد ۳۰۰ نفر از جنگجويان اسپارت است که به رهبری لئونيداس اول پادشاه اسپارت در برابر لشگر خشايارشاه پادشاه ايران قرار می‌گيرند. فرانک ميلر خود اين داستان را از فيلم ۳۰۰ اسپارتی(The 300 Spartans) محصول ۱۹۶۲ که در کودکی ديده، الهام گرفته‌است.

فيلم کمدی اکشن خوک‌های وحشی(Wild Hogs)، ساخته والت بکر، با بازی جان تراولتا و تيم آلن فيلمی کمدی و اکشن است و مربوط به ماجرای يک گروه ۴ نفره از موتورسواران ماجراجوست که برای ماجراجويی و گريز از بطالت حومه نشينی، جاده شهر را می‌بندند اما از بخت بد گرفتار يک باند گانگستر حرفه‌ای مکزيکی به نام دل فيو گوس می‌شوند.


پوستر فیلم نوربيت

فيلم کمدی نوربيت(Norbit)، ساخته برايان رابينز که در رتبه ششم جدول فيلم‌های پرفروش آمريکا قرار دارد، با فروش ۱۹۶۰۰۰۰ پوند، مقام اول فيلم‌های پرفروش بريتانيا در هفته گذشته را به دست آورد.

در اين فيلم، ادی مورفی که با يک زن چاق هيولا مانند(نقش او را نيز مورفی بازی می‌کند)ازدواج کرده‌است، يک شب زن ايده‌ال خود را در خواب می‌بيند و بعد از آن تلاش می کند از شر هيولا خلاص شود.

فيلم اکشن Hot Fuzz ساخته ادگار وايت با بازی سيمون پگ و نيک فراست، با فروش ۱۳۲۰۰۰۰ پوند مقام دوم و فيلم روح سوار(Ghost Rider) ساخته مارک استيون جانسن با فروش ۸۷۰۰۰۰ پوند مقام سوم جدول پرفروش های بريتانيا را کسب کرده‌اند.


پوستر فیلم روح سوار

روح سوار داستان موتورسواری به نام جان بليز(با بازی نيکلاس کيج) است که وقتی می‌فهمد پدرش سرطان دارد، روحش را به شيطان(مفيستو فلس با بازی پيتر فوندا) می‌فروشد تا سلامتی پدرش را به دست آورد اما شيطان او را فريب می‌دهد و پدر او در يک تصادف موتورسيکلت از بين می‌رود. سال‌ها بعد جانی يک موتورسيکلت سوار حرفه‌ای می‌شود و شيطان دوباره به سراغ او می‌آيد و به او پيشنهاد می‌کند که اگر تبديل به Ghost Rider شود می‌تواند فرزند شيطان يعنی Blackheart را بکشد تا جهان از شر او آسوده شود.

فيلم روح سوار با فروش ۱.۳ ميليون يورو در هفته گذشته، در صدر جدول فيلم‌های پرفروش آلمان قرار گرفت.

بريتانيايی‌ها هم‌چنين از فيلم رمانتيک و بسيار زنانه جين شدن(Becoming Jane) ساخته جولين جارولد که بر اساس زندگی جين آستين نويسنده انگليسی و عشق او به تام لفروی ايرلندی ساخته شده، استقبال خوبی به عمل آوردند. اين فيلم با فروش ۶۳۰۰۰۰ پوند در رديف چهارم جدول بريتانيا قرار دارد.

اما فيلم امپراتوری درون(Inland Empire) آخرين ساخته ديويد لينچ فيلمساز مستقل و غير متعارف آمريکايی که پس از يک سال تاخير در بريتانيا اکران شده‌است، جايی در جدول فيلم‌های پرفروش اين کشور ندارد. لابد تماشاگران بريتانيايی می‌دانند که با اين فيلم نيز که مثل بقيه آثار لينچ بسيار دشوار و پيچيده‌است نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند.

در اين فيلم لورا درن در نقش بازيگری ظاهر می‌شود که قصد تمرين برای بازی در يک فيلم هاليوودی را دارد، اما شايعاتی به گوش او می رسد که سناريوی اين فيلم نحس و نفرين شده‌است چرا که بر مبنای يک فيلم ناتمام لهستانی ساخته می‌شود که بعد از به قتل رسيدن دو بازيگر اصلی آن نيمه تمام رها شده‌است.

فيلم آلمانی خوب( The Good German) ساخته استيون سودربرگ با بازی جرج کلونی و کيت بلانشت که اميد زيادی برای موفقيت در گيشه داشت نيز در هيچ‌يک از جدول‌های ده فيلم پرفروش آمريکا، بريتانيا و آلمان قرار ندارد. در اين فيلم که سياه و سفيد ساخته شده، جرج کلونی نقش يک خبرنگار جنگی را بازی می کند که در ۱۹۴۵ به برلين می‌رود تا از کنفرانس صلح پاتسدام که در آن سرنوشت کشور آلمان به وسيله متفقين تعيين می‌شود، گزارش تهيه کند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

لطفا اگر ممكن است فيلهاي روز دنيا را براي من MAIL كنين اگر اماني وجود دارد ازتون ممنونم

-- آرش ، Aug 26, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)