تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
در پی اظهارات رجا نیوز، احمد منتظری می گوید

مهر آیت اله منتظری فقط نزد خودشان است و بس

اردوان روزبه
a.roozbeh@radiozamaneh.com

طرح موضوع عدم سلامت آیت‏الله منتظری یکی از مواردی است که در چند روز گذشته خبرگزاری «رجانیوز»، از رسانه‏های نزدیک به آقای احمدی‏نژاد منتشر کرده است. این سایت اعلام کرده است که مطالب منتسب به آیت‏الله منتظری توسط محسن کدیور و یکی از فرزندان ایشان منتشر می‏شود.
از سویی، به نظر می‏رسد موضع‏گیری‏های صریح و روشن آیت‏الله منتظری یکی از نگرانی‏های دولت احمدی‏نژاد به حساب می‏آید و به همین دلیل، طی چند روز گذشته، روزنامه‏‏ی ایران نیز به این مساله پرداخته است.

هم‏چنین هفته‏ی گذشته قاسم روانبخش، دبیر سیاسی هفته‏نامه‏ی «پرتو» وابسته به آیت‏الله مصباح یزدی، ضمن اعتراض به آیت الله منتظری و آقای هاشمی رفسنجانی، با به راه انداختن تظاهراتی علیه آنان در قم که مجاز بودن آن حتا از سوی نماینده‏ی رهبر ایران‏ در قم و امام جمعه‏ی این شهر زیر سوال بود، باز به عدم سلامتی آیت‏الله منتظری تاکید کرد.

Download it Here!

در همین راستا، گفتگویی با احمد منتظری، فرزند آیت‏الله منتظری داشتم. وی ضمن تکذیب این مطالب گفت:

این مساله به کلی تکذیب می‏شود. مهر ایشان در اختیار خودشان است. علت تایپ شدن مطالب هم به این دلیل است که هم غلط‏گیری آن راحت‏تر است و هم چون دست ایشان لرزشی دارد، این لرزش جبران شود و خواندن آن برای خوانندگان راحت‏تر باشد. وگرنه تمام این مطالب را خود ایشان پاسخ می‏دهد و خودشان هم مهر می‏کنند. مهر ایشان در اختیار هیچ کس دیگری نیست. این‏ها همه تهمت است و می‏خواهند حرف ایشان را بی‏اثر کنند.

فکر می‏کنید، این حرکت با چه هدفی دارد انجام می‏شود؟

اولا، می‏خواهند ایشان را تنبیه کنند. چرا که ایشان صحبت‏هایی کرده‏اند که لابد به مذاق‏شان خوش نیامده است. هدف دوم‏شان هم مراجع دیگر است؛ می‏خواهند که آن‏ها از پاسخ‏گویی صریح وحشت داشته باشند و انتظار آن را داشته باشند که اگر جواب بدهند، چنین تهمت‏هایی را نثارشان می‏کنند.
در حقیقت، دو منظور دارند؛ تنبیه خود ایشان و بازدارنگی برای دیگران.

گویا برخی طلبه‏ها در قم تظاهراتی به راه انداخته‏اند و در آن بر علیه آیت‏الله منتظری نیز شعارهایی داده‏اند. آیا با توجه به مواضع صریح و شفافی که ایشان طی این مدت، نسبت به برخوردهای خشونت‏آمیز با اعتراضات مردمی ابراز کرده‏اند، تحت فشار قرار گرفته‏اند؟

نه. به آن صورت که مد نظر شما هست، خیر. ولی در آن تظاهرات علیه ایشان و آقای هاشمی زیاد شعار داده‏اند. همان مواردی که آقای روانبخش، مسئول نشریه‏ی موسسه‏ی آقای مصباح هم عمل کرده است.
برخوردهای این‏ها حتا در حوزه‏ی علمیه‏ی قم هم طرف‏دار ندارد. حتا آیت‏الله استادی، امام جمعه‏ی قم علیه آن‏ها موضع‏گیری کرد و کار آن‏ها را خیانت دانست و گفت که آنان به اسم حمایت از رهبر کارهایی می‏کنند که نه تنها خدمت نیست، بلکه خیانت است. این اظهارات آیت‏الله استادی در جراید هم منتشر شد.

وضعیت جسمی و سلامت آیت‏الله در حال حاضر چگونه است و ایشان الان کجا به سر می‏برند؟

ایشان الان در روستای «خاوه» هستند، چون قم تابستان‏های گرمی دارد و برای ایشان قابل تحمل نیست. بیمارهایی مثل فشار خون، پروستات و دیابت دارند که کنترل شده است و با داروهایی که مصرف می‏کنند، بحمدالله مشکلی ندارند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

منتظری مردی که در آن رژیم و این رژیم در برابر زر و زور و تزویر ایستاد.درست مثل من و تو اما خوش به حال طرفداران خامنه ای که در آن رژیم در برابر زور ایستادند و حالا در کنار زور یعنی ضرر نکردند

-- اکبر ، Jul 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)