تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
ردصلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب نمایندگی مجلس در گفت و گو با سخنگوی حزب اعتماد ملی:

گرامی‌مقدم: رهبر، مشکل رد صلاحیت‌ها را حل خواهد کرد

حسین علوی

انتشار گزارشهایی مبنی بر ردصلاحیت گسترده‌ی کاندیداهای اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس هشتم، واکنش اعتراضی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب را برانگیخته است. اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی «حزب اعتماد ملی» درمورد میزان رد صلاحیت‌شدگان کاندیداهای وابسته به این حزب می‌گوید:

آخرین اخباری که ما داریم، بیش از ۷۰ درصد کاندیداهای حزب اعتماد ملی رد صلاحیت شده‌اند که حدود ۱۰ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در تهران و شهرستانها ثبت نام کرده بودند که رد صلاحیت شدند و بقیه‌ی نامزدهای ما که عضوی شورای مرکزی شهرستانها و مراکز استانها هستند، به صورت گسترده رد صلاحیت شده‌اند.


اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی

در هرحال علت این ردصلاحیت‌ها که بیشتر دامن جریان اصلاحات و بویژه حزب اعتماد ملی را گرفته است، برایمان غیرمنتظره بود. به همین دلیل برای اقدامات بعدی و تصمیم‌گیری در مورد این امر اعضای شورای مرکزی به همراه اتاق فکر، جلسه تشکیل خواهند داد تا تصمیم‌گیری شود و بستگی دارد که ببنیم تا چه حدودی اعتراضات به ردصلاحیت نامزدهای ما مورد قبول خواهد شد و آیا اساساً اراده‌ای در رفع این حذفها وجود دارد یا نه. در صورتی که ما بتوانیم امکانی را داشته باشیم که درانتخابات حضور داشته باشیم، و اگر رقابت پایاپا باشد‌، درانتخابات حضور پیدا می‌کنیم.

اما دراعتراض به رد صلاحیت‌های گسترده چه انتظاری نهفته است؟ سخنگوی «حزب اعتماد ملی» به امکان پادرمیانی رهبر نظام در این زمینه اشاره می‌کند:

امیدوار هستیم که هیات نظارت فضای یک انتخابات رقابتی را برای ما بوجود بیاورد. من تصورم این است که مشارکت مردمي، خواست رهبری است و اساساً افزایش میزان رای‌دهندگان منجر به مستحکم‌تر کردن پایه‌های نظام خواهد شد. بر این اساس تصور می‌کنم در صورتی که مشكلات با هیاتهای نظارت و شورای نگهبان حل و فصل نشود رهبری قطعاً در این موضوع ورود پیدا خواهند کرد، و زمینه‌ی انتخاباتي که بهرحال یک طرف آن را اصلاح‌طلبها تشکیل می‌دهند، مهیا خواهد شد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

بمان تا صبح دولتت بدمد.

-- بدون نام ، Jan 24, 2008

ageh nakard chji??? vaghti entekhabat e yek keshvar be nazar e ye fard bastegi dareh be in system ye system e ghalat migan.

-- ali ، Jan 25, 2008

kodjaye in ba azadi wa entekhab hamkhani darad ke yek nafar be khod edjaze dade wa baraye miliun ha nafar tasmimgiri konad? agar eslahtalaban be welayate faghih, nezarate esteswabi, hokme rahbari wa osulan maghame rahbari be onwane marjae tsmimgiri be jaye mardom eteghad darand pas digar che chizi ra mikhahand eslah konand?

-- بدون نام ، Jan 25, 2008

درست است.
این ملغمه ایدئولوگ که نام جمهوری اسلامی دارد و درآن ولی فقیه حکمران است، خود او ممنوع میکند و خود او آزاد.

-- nawid ، Jan 25, 2008

اگر به فرض شخصی که به زعم شورای نگهبان باید رد صلاحیت شده رد نشد و توسط مردم انتخاب شد آیا مردم به شورای نگهبان ارجحیت ندارند؟ آیا میزان رای ملت نیست ؟

-- پرویز ، Jan 26, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)