تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با محمد هاشمی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت

موج جدید بازداشت دانشجویان

در دو سه روز گذشته موج جدیدی از دستگیری فعالان جنبش دانشجویی در تهران و شهرهای دیگر به‌ راه افتاده است. در گفت‌وگویی کوتاه با محمد هاشمی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، در مورد تعداد و چگونگی بازداشت و وضعیت فعلی دانشجویان بازداشت‌شده پرسیدم:

شنیدن گفت‌وگو

محمد هاشمی: دانشجویان چپ قرار بود روز سه شبنه، سیزدهم آذرماه، تجمعی در دانشگاه تهران برگزار بکنند و تا آنجایی که ما اطلاع داشتیم مشغول تهیه مقدمات برگزاری تجمع بودند که دیروز صبح مطلع شدیم که تعدادی از این دوستان ما در دانشگاه تهران بازداشت شده‌اند: خانم الناز آزادفر، احسان آزادفر، الناز جمشیدی، و آقای گرایلو در دانشگاه تهران یا در خارج از دانشگاه بازداشت شده بودند. آقای گرایلو از منزلشان خارج شده بودند و ما خبر شدیم که ایشان هم بازداشت هستند و نتوانستند به دانشگاه برسند. آقای حبیبی هم از محل کارشان که خارج شده بودند، ظاهرا بازداشت شدند. اطلاع دقیقی از اینکه چه نهادی اینها را بازداشت کرده و در کجا نگهداری می‌شوند، هیچ اطلاعی نداریم و آقای حبیبی و یکی دیگر از دوستان هم منزلشان توسط نهادهای امنیتی تفتیش شده و هیچ اطلاعی هم به خانواده‌شان داده نشده که اینها کجا نگهداری می‌شوند و چه نهادی دوستان ما را بازداشت کرده است. این تعداد را اطلاعات دقیق داریم که بازداشت شده‌اند و سه تن از دوستان دیگرمان هم شایعاتی شنیده‌ایم که بازداشت شده‌اند، اما هنوز اطلاعی از تعدادشان و درستی خبر نداریم و از سرنوشت آنها هم هیچ اطلاعی نداریم.

علت بازداشت را گردهمایی می‌دانید، که قرار بوده روز سه شنبه برگزار بشود؟

ببینید، علت بازداشت را نه خانواده‌هاشان می دانند و نه اطلاعات رسمی در این زمینه داریم. ظاهرا چیزی که به نظر می‌آید باشد و دلیل بازداشت‌شان باشد، همین تجمع است. چیز دیگری را نمی‌شود بهانه‌ی این بازداشت‌ها قرار داد.

دستگیرشدگان همه دانشجویان دانشگاه تهران هستند؟

نه، دانشجویان دانشگاههای مختلف هستند. یکی دوتا از دانشگاه تهران هستند، یکی دوتا از دانشگاه علامه و نیز از دانشگاه های دیگر. دانشجویان بازداشت شده از دانشگاههای متفاوتی بوده اند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)