تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«نه خروج از آژانس و نه تعلیق غنی‌سازی»

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ایران نه از ان.تی.پی. و آژانس خارج می‌شود و نه به تعلیق غنی‌سازی تن می‌دهد.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سلطانیه آمریکا و متحدانش را متهم کرد که می‌خواهند به‌طور غیرقانونی ایران را به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم وادار سازند، و تأکید کرد که ایران هرگز تن به «اقدام غیرقانونی» نمی‌دهد.

وی که در سومین همایش بین‌المللی خاورمیانه عاری از جنگ افزارهای کشتار جمعی در مدرسه عالی مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن (سوآز) سخن می‌گفت، تأکید کرد: «هدف دیگر آمریکا وادار کردن ایران به برخورد انفعالی و خروج از ان.پی.تی. و آژانس است ولی ایران از نه از ان پی تی و آژانس خارج می‌شود و نه به تعلیق اجباری غنی‌سازی تن می‌دهد.»

وی با اشاره به دو سال و نیم تعلیق داوطلبانه غنی‌سازی از سوی ایران، گفت: «برخی از سیاستمداران غربی به جای تعلیق داوطلبانه، به دنبال توقف کامل و غیرقانونی غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران هستند که طبعاً این اقدام هرگز از سوی ایران مورد قبول واقع نخواهد شد.»

سلطانیه عنوان کرد: «پرونده ایران در شرایطی به شورای امنیت ارجاع شد که مقررات رسماً اعلام شده از سوی آژانس تنها دستیابی به سلاح هسته‌ای را توجیه‌کننده ارجاع پرونده هسته‌ای یک کشور به شورای امنیت می‌داند.»

به گفته نماینده ایران در آژانس، در شرایطی که محمد البرادعی مدیرکل آژانس در گزارش اخیر خود صراحتاً از رفع همه موارد ابهام در برنامه هسته‌ای ایران سخن گفته، آمریکا همچنان با «قلدری» از ضرورت توضیح ایران در این باره سخن می‌گوید.


در همین رابطه:
هشدار ضمنی ایران به اتحادیه اروپا
متکی: ایران پاسخ بسته پیشنهادی را می‌دهد
ژاپن: گروه هشت به ایران پیام جدی بدهد
آلمان: ایران بسته جدید را بپذیرد
براون از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد
واکنش منفی روزنامه‌های محافظه‌کار به بسته جدید
«۱+۵ همچنان خواهان توقف غنی‌سازی است»
بوش: رد پیشنهاد جدید، مأیوس‌کننده است
ایران غنی‌سازی را متوقف نمی‌کند
سولانا جمعه شب وارد تهران شد

نظرهای خوانندگان

و این یعنی ما با استفاده از پوشش آژانس در حال ساختن بمب اتمی هستسم و می خواهیم اسراییل را هم با همین بمب از صحنه ی روزگار حذف کنیم و به کسی هم مربوط نیست. باش تا صبحت از لجن بدمد!

-- زخم ناسوز ، Jun 18, 2008 در ساعت 05:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)