تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آلمان: ایران بسته جدید را بپذیرد

آلمان از ایران خواست که تازه‌ترین پیشنهاد قدرت‌های جهانی با هدف پایان دادن به بن‌بست موجود برسر برنامه هسته‌ای این کشور را مورد بررسی قرار داده و بپذیرد.

خبرگزاری فرانسه از برلین گزارش داد، مارتین یاگر سخنگوی وزارت امور‌خارجه آلمان گفت: «امیدواریم طرف ایرانی برای بررسی و مطالعه این پیشنهاد جامع و مفید، وقت بگذارد.»

آقای یاگر افزود: «امیدواریم مقامات ایران با صرف وقت این پیشنهاد را به طور کامل بررسی کنند و پاسخ مثبتی به آن بدهند. درصورتی که علایم مثبتی از تهران دریافت کنیم، واقعاً از آن استقبال خواهیم کرد.»

بر اساس این گزارش، وی در عین حال ارائه ضرب‌الاجل از سوی انگلیس، چین، فرانسه ، آلمان، روسیه و ایالات‌متحده به تهران برای پذیرش پیشنهاد جدید را تکذیب کرد.

آقای یاگر گفت: «کار عجیبی است که یک روز پیشنهاد ارائه دهیم و روز بعد اولتیماتوم صادر کنیم.»

خاویر سولانا مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه بسته پیشنهادی جدیدی را ازسوی کشورهای یادشده به مقامات ارشد ایران تسلیم کرد.

ایران اعلام کرده‌است که با هرگونه الزامی برای انجام مذاکرات از جمله توقف غنی‌سازی اورانیوم، مخالف است.

این در حالی است که ایالات متحده و بریتانیا امروز (دوشنبه) اعلام کردند که گفت وگو با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور را ادامه می‌دهند اما اگر تهران بر موضع سرسختانه خود برسر این مسئله اصرار ورزد تحریم‌ها را تشدید خواهند کرد.


در همین رابطه:
براون از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد
واکنش منفی روزنامه‌های محافظه‌کار به بسته جدید
«۱+۵ همچنان خواهان توقف غنی‌سازی است»
بوش: رد پیشنهاد جدید، مأیوس‌کننده است
ایران غنی‌سازی را متوقف نمی‌کند
سولانا جمعه شب وارد تهران شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)