تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش منفی روزنامه‌های محافظه‌کار به بسته جدید

مطبوعات محافظه‌کار ایران در شماره امروز یکشنبه خود اعلام کردند که به بسته پیشنهادی ارائه شده از سوی خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، مشکوک هستند.

خاویر سولانا روز گذشته بسته جدیدی از مشوق‌های گروه ۱+۵ را به مقامات ایران تحویل داد تا تهران با پذیرش آن، از فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم دست بکشد.

روزنامه کیهان در اولین واکنش به محتوای این بسته پیشنهادی نوشت که «خاویر سولانا، نه برای مذاکره، بلکه با مأموریت تهدید» به ایران آمده است.

کیهان افزود سولانا در این سفر قصد دارد «ایران را به پذیرش خواسته‌های غیرقانونی غرب و تن دادن به باج‌خواهی آمریکا و متحدانش» مجبور کند.

سرمقاله امروز این روزنامه را تحت عنوان «بسته ۱+۵ بار دیگر یک بسته خالی است» حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان نوشته است که از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به این سمت منصوب شده است.

روزنامه محافظه‌کار جام جم هم در عنوان اصلی شماره امروز خود نوشت: «بسته پیشنهادی ۱+۵ راهگشا نیست‌.»

به نوشته این روزنامه، آن‌چه در این بسته پیشنهادی بار دیگر مطرح شده، ‌بحث تعلیق است و همان گونه که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند، این درخواست خط قرمز آن‌ها محسوب می‌شود.

جام جم هم‌چنین نوشت که این بسته فاقد نکات تازه است.

روزنامه دولتی ایران نیز با ارائه دیدگاهی مثبت‌تر، نوشت که محورهای مشترکی هم در بسته سولانا و هم پیشنهاد جامعی که تهران ماه گذشته به گروه ۱+۵ ارائه کرد، وجود دارد.

این روزنامه افزود که مذاکرات درباره محورهای مشترک دو بسته به زودی آغاز خواهد شد.

روزنامه رسالت نیز در سرمقاله خود با معرفی خاویر سولانا به عنوان «پدرخوانده‌ای بی‌قدرت» نوشت: «شايد در بهترين تعبير بتوان وی را به پدرخوانده‌ای بی‌قدرت تشبيه نمود که ماه‌هاست استيصال فرزندان اروپايی خود در برابر ايران اسلامی را يدک می‌کشد.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)