تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

براون از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد

گوردون براون نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که کشورش از امروز (دوشنبه) به طور رسمی تحریم‌های جدیدی علیه تهران از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک ملی و تحریم‌هایی علیه صنایع نفت و گاز ایران را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براون در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که بریتانیا در نشستی، اروپا را تحت فشار قرار می‌دهد تا با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران موافقت کند.


کنفرانس مشترک مطبوعاتی براون و بوش/رویترز

به نظر می‌رسد براون اجلاس امروز (دوشنبه) وزرای‌خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ را مدنظر داشته باشد.

آقای براون افزود که خاویر سولانا مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا اخیراً مذاکراتی را با مقامات ایرانی انجام داده و ما منتظر پاسخ ایران هستیم.

وی گفت: «هر اقدامی که لازم باشد را انجام می‌دهیم تا ایران بداند به عنوان بخشی از جامعه بین‌المللی باید به تعهدات خود عمل کند و یا این که با انزوا و تحریم‌های بیشتری روبه‌رو شود.»

رویترز نیز در گزارش مشابهی از لندن خبر داد که نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داد اگر ایران به پیشنهادهای غرب در باره همکاری و گفتگو پاسخ مناسبی ندهد اروپا آماده تشدید تحریم‌ها برضد این کشور است.

به گزارش خبرگزاری‌ها رییس‌جمهوری آمریکا نیز با اشاره به این که استفاده از زور برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای مورد ظن ایران را منتفی نمی‌داند، نسبت به خاتمه این بحران از مجاری دیپلماتیک ابراز امیدواری کرد.

آقای بوش پس از گفتگو با گردون براون گفت: «اکنون زمان همکاری برای پایان دادن به این مسئله فرا رسیده است. اما به هر روی، همه گزینه‌ها همچنان مطرح هستند.»

وی با قدردانی از اقدامات آقای براون در تشدید علیه دولت ایران افزود که ایران باید بداند ما با هم متحدیم و با یک صدا سخن می‌گوییم. داشتن برنامه غیرنظامی هسته‌ای را کاملاً حق مردم ایران می‌دانیم اما نسبت به غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران بدبین هستیم.


در همین رابطه:
بوش: رد پیشنهاد جدید، مأیوس‌کننده است
بوش خواستار ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد
بوش: هر گزینه‌ای علیه ایران مد نظر خواهد بود
هشدار مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران
بوش برای فشار بیشتر بر ایران به اروپا می‌رود

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)