تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

متکی: ایران پاسخ بسته پیشنهادی را می‌دهد

درحالی‌که خاویر سولانا مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا از ایران خواسته است هر چه زودتر به پیشنهاد هسته‌ای گروه ۵+۱ پاسخ دهد، منوچهر متکی وزیر امورخارجه این کشور می‌گوید تهران در زمان مقتضی پاسخ این بسته را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوکزامبورگ، سولانا که روز شنبه بسته پیشنهادی قدرت‌های جهانی را به مقامات ایرانی تسلیم کرد، به خبرنگاران گفت که تهران تاکنون هیچ پاسخی به بسته پیشنهادی گروه ۵+۱ نداده است.

چند ساعت پس از این اظهارات آقای سولانا، منوچهر متکی که اظهاراتش از سوی خبرگزاری دولتی ایرنا منعکس شده در پاسخ به این درخواست گفت که تهران در زمان مناسب پیرامون مسایل مربوط به بسته پیشنهادی ‪اظهار نظر خواهد کرد.

سولانا که برای شرکت در نشست وزرای‌خارجه اتحادیه اروپا وارد لوکزامبورگ شده است، همچنین گفت: «آنها پیشنهاد را گرفتند. ملاقات خوبی بود و هر چه سریع‌تر پاسخ دهند، بهتر است.»

آقای سولانا ادامه داد: «دیدار با مقامات ایرانی از آن‌چه تصور می‌کردم، بهتر پیش رفت.»

جمهوری اسلامی بارها گفته است هر پیشنهادی که حاوی تعلیق غنی‌سازی اورانیوم باشد از نظر این کشور مردود است.

با این حال بریتانیا امروز در واکنش به این مواضع ایران اعلام کرد که تحریم گاز، نفت و عملیات‌های بانکی علیه ایران را آغاز کرده است.

گوردون براون نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که کشورش و از امروز به طور رسمی تحریم‌های جدیدی علیه تهران از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک ملی و تحریم‌هایی علیه صنایع نفت و گاز ایران را آغاز می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)