تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتشار لیست شرکت‌ها و مقامات تحریم شده ایرانی

اتحادیه اروپا اسامی ۳۵ فرد و شرکت ایرانی که به فهرست تحریم‌های این اتحادیه اضافه شده‌اند از جمله بانک ملی بزرگ‌ترین بانک ایران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اضافه شدن این ۲۰ سازمان (فرد حقوقی) و ۱۵ شخصیت (فرد حقیقی) به فهرست تحریم‌ها پس از آن صورت گرفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، این افراد و سازمان‌ها در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

بانک ملی ایران در لیست اتحادیه اروپا موسسه‌ای توصیف شده است که «از شرکت‌های دست‌اندرکار در تامین کالا برای برنامه هسته‌ای و موشکی ایران حمایت مالی کرده و یا برای حمایت مالی از آن‌ها تلاش می‌کند.»

ارتباط بانک ملی با صنایع هوا-فضای ایران و مقامات آن که بر «تولید موشک در این کشور نظارت دارند» موجب اضافه شدن این بانک به فهرست تحریم‌ها شده است.

شرکت تهیه و تولید سوخت هسته‌ای نیز به خاطر «تحقیق و توسعه در زمینه چرخه سوخت هسته‌ای مثل اکتشاف اورانیوم، احداث معدن، خردسازی، تبدیل و مدیریت ضایعات هسته‌ای» در فهرست سازمان‌های تحت تحریم قرار گرفته است.

غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سرتیپ علی حسینی تاش معاون راهبردی شورای عالی امنیت ملی که در «تدوین سیاست هسته‌ای ایران دست دارد» و سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از افرادی هستند که از آنها در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا نام برده شده است.

این افراد نمی‌توانند وارد اتحادیه اروپا شوند و دارایی‌های آنها در اروپا توقیف می‌شود.

گفته می‌شود مجازات‌های جدیدی که اتحادیه اروپا علیه تهران درنظر گرفته ممکن است به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل اختلافات بر سر بلند پروازی‌های جنجال برانگیز هسته‌ای ایران که به درازا کشیده است لطمه بزند.

مجازات‌های جدیدی که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) درباره آن توافق کردند برخی شرکت‌ها و افراد را شامل می‌شود که به گمان غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران ارتباط دارند.

محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت‌خارجه ایران، این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کرد و آن را غیر‌قانونی دانست.

وی تاکید کرد که تهران فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.


در همین رابطه:
تصویب لایحه تشدید تحریم ایران در سنای آمریکا
ایران تحریم‌های جدید را محکوم کرد
تشدید تحریم‌های ایران از سوی اروپا
بررسی تحریم مالی ایران در اتحادیه اروپا
براون از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد
روسیه قانون تشدید تحریم علیه ایران را امضا کرد
توقیف دارایی ۲۵ شرکت و شخصیت ایرانی در ژاپن
توافق بریتانیا و آمریکا برای تحریم گاز ایران
توقیف دارایی‌های ۱۲ شرکت ایرانی در سوئیس

نظرهای خوانندگان

آنها تحریم می کنند و اینها محکوم. یکی به داد مردمی که در ایران هستند برسد به خصوص قشر متوسط و ضعیف
این تحریمها فقط به ضرر مردمه. اون ... و مسئولین که عشق و حال می کنند. مردم هم که صداشون در نمیاد

-- شادمهر ، Jun 24, 2008 در ساعت 02:19 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)