تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توقیف دارایی‌های ۱۲ شرکت ایرانی در سوئیس

سوئیس اعلام کرد در راستای تحریم‌های جدید سازمان‌ملل برای فشار بر ایران به منظور توقف برنامه هسته‌ای این کشور، دارایی‌های ۱۲ شرکت دیگر ایرانی را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای فدرال سوئیس با انتشار بیانیه‌ای گفت که ۱۲ شرکت و ۱۳ شخصیت حقیقی ایران به فهرست سیاه قبل که متشکل از ۲۳ شرکت و ۲۷ فرد بود، افزوده شده است و پنج ایرانی نیز اجازه ورود به سوئیس و یا عبور از این کشور را ندارند.

در این بیانیه آمده است که سوئیس همچنین تحویل اقلامی با «کاربرد دوگانه» را که می‌تواند برای ساخت تأسیسات هسته‌ای به کار رود و نیز صدور برخی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ به ایران را ممنوع خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته سومین مجموعه از تحریم‌ها علیه ایران در ظرف ۱۵ ماه گذشته را اعمال کرد.

این قطعنامه که سه ماه به ایران فرصت می‌دهد تا مطالبات مربوط به تعلیق اورانیوم را محقق سازد، ممنوعیت صریح مسافرت مقاماتی را که در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران مشارکت دارند و نیز فهرستی طولانی از افراد حقیقی و حقوقی را که باید دارایی‌هایشان مسدود شود را در برمی‌گیرد.

در ماه‌های اخیر و پس از سفر میشلین کالمی‌ری وزیر خارجه سوئیس به ایران در ماه مارس که برای امضای یک قرارداد گاز صورت گرفت، روابط تجاری و دیپلماتیک دو کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
-----------------

در همین رابطه:
توقیف دارایی ۲۵ شرکت و شخصیت ایرانی در ژاپن
توافق بریتانیا و آمریکا برای تحریم گاز ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)