تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تشدید تحریم‌های ایران از سوی اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران از جمله توقیف دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک این کشور، موافقت کردند.

خبرگزاری رویترز از بروکسل گزارش داد با این حال اتحادیه اروپا اعلام کرد که همچنان از مذاکرات احتمالی برسر بسته بین‌المللی مشوق‌های ارائه شده به ایران با هدف تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در این کشور استقبال می‌کند.


تحریم‌های ایران در خلال نشست وزیران کشاورزی اروپا تشدید شد/AFP

بر اساس این گزارش، یک مقام اتحادیه اروپا گفت که این تحریم‌ها شرکت‌ها و افرادی که غرب در خصوص ارتباط آن‌ها با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک ایران مظنون است را هدف قرار می‌دهند.

وی که نخواست نامش فاش شود افزود: «افراد مظنون از ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منع می‌شوند و فعالیت شرکت‌های مورد ظن نیز در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.»

اتحادیه اروپا قرار است نام افراد مشمول تحریم را فردا (سه‌شنبه) اعلام کند اما این مقام اتحادیه اروپایی گفت که بانک ملی ایران با توقیف دارایی‌ها روبه‌رو خواهد شد و ممنوعیت صدور روادید نیز شامل «کارشناسان بسیار ارشد» فعال در برنامه‌های هسته‌ای و بالستیک ایران می‌شود.

وی تاکید کرد که تدابیر اتخاذ شده علیه ایران بر اساس موارد مورد توافق در شورای امنیت سازمان ملل است و شش قدرت بزرگ جهان همچنان منتظر دریافت پاسخی از ایران به پیشنهاد مشوق‌ها هستند.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: «ما به مسیر دوگانه سیاست تشویق و تنبیه که تا کنون ایران را به محدود کردن برنامه هسته‌ای خود ترغیب نکرده است ادامه می‌دهیم.»

خبرگزاری فرانسه نیز از بروکسل گزارش داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور موافقت کردند.

این تصمیم که در خلال نشست وزیران کشاورزی و شیلات اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به تصویب رسید، موجب توقف فعالیت شعبه‌های بانک ملی ایران در لندن، هامبورگ و پاریس خواهد شد.


در همین رابطه:
بررسی تحریم مالی ایران در اتحادیه اروپا
تکذیب انتقال ذخایر ارزی ایران از اروپا
«قطع ارتباط ایران با بانک‌های اروپایی»
تدابیر تازه در قبال تحریم بانک‌های ایرانی
بانک انگلیسی به کارکنان شرکت‌های ایرانی خدمات نمی‌دهد
احتمال تحریم بانک ملی از سوی اروپا
در خواست آمریکا از امارات برای نظارت بر فعالیت‌های بانکی ایران
بانک‌های جدید ایرانی علیه تحریم‌های اقتصادی
دو بانک خارجی در تهران مجوز گرفتند
توقف فعالیت‌ بانک ملی در بریتانیا

نظرهای خوانندگان

سلام،
من اصلاً علاقمند و مخاطب مباحث سیاسی اینچنینی نیستم، فقط اخیراً این خبرهای تحریم و ... کمی من رو از بابت برنامه هایی که برای تحصیل در اروپا (آلمان) داشتم، نگران کرده. من از حدود دو سال پیش مشغول آماده سازی و کسب شرایط لازم برای تحصیل در آلمان بوده ام و الآن که تقریباً کمتر 2-3 ماه به نتیجه مانده، این به اصطلاح تحرکات و تقابل های سیاسی پیش اومده....
اگر ممکنه صاحبنظران و تحلیلگران عزیز، اشاره کوتاهی به تأثیر این محدودیت ها در مسائل علمی-تحصیلی، در واقع صدور ویزا برای دانشجویان داشته باشند.
متشکرم

-- راش ، Jun 24, 2008 در ساعت 02:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)