تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

گروه شیراز و علیرضا قربانی در اتاوا و تورنتو

«گروه شیراز» که نوازندگان آن در کانادا و اروپا پراکنده هستند مدتی است که با خوانندگی علیرضا قربانی، هنرمندی که از تهران به گروه پیوسته، در حال اجرای برنامه‌هایی در شهرهای کانادا هستند.

گروه شیراز و علیرضا قربانی در روزهای هفدهم و هجدهم آوریل هم در اتاوا و مونترال اجرا خواهند داشت و در پاییز برای کنسرت‌هایی به اروپا سفر خواهند کرد.

کنسرت گروه در مونترال به کوشش انجمن «سخن آزاد» و در اتاوا از سوی «انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه اتاوا» سازماندهی شده است. برنامه‌ی اخیر گروه در تورنتو نیز توسط انجمن Smallworld Music به عنوان بخشی از برنامه‌ی دنباله‌دار «صدای ایران» (Sounds of Persia) برگزار شد.


پوستر یکی از برنامه‌های اخیر گروه شیراز و علیرضا قربانی در کانادا

سعید کامجو، نوازنده کمانچه و از نوازندگان ثابت گروه شیراز که در مونترال ساکن است درباره محتوای برنامه‌های گروه در تور کانادا، به رادیو زمانه گفت، این برنامه در دو بخش دربرگیرنده‌‌ی ساخته‌های علیرضا قربانی و خود او در دستگاه‌های نوا و راست پنجگاه است.

گفت و گو با سعید کامجو، نوازنده کمانچه را از اینجا بشنوید.

کامجو موسیقی ارائه شده توسط گروه را «موسیقی هنری» می‌داند که در عین داشتن ریشه‌های قوی در موسیقی ایرانی، لزوما از سنت‌ها پیروی نمی کند.

سعید کامجو ابراز امیدواری کرد که امکان اجرای این برنامه با خوانندگی علیرضا قربانی در ایران نیز ممکن شود. شاهین فیاض (رباب)، پدرام خاورزمینی (تمبک) و نیما رحمانی (سنتور)‌،‌ دیگر نوازندگان گروه شیراز در کنسرت‌های کانادا هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)