تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی خواننده‌ی مشهور ایرلندی در تهران

کریس دی‌برگ: «تهران از لندن و نیویورک امن‌تر است»

کریس دی برگ، خواننده‌ی ۵۹ ساله‌ی ایرلندی در کنفرانس مطبوعاتی امروز، صحبت‌هایش را با تعریف و تمجید از فرهنگ ایران شروع کرد و گفت: «آمدن به ایران آرزویی بود که از زمان کودکی داشتم. زمانی که در داستان‌ها و افسانه‌ها تمدن پارسی و تاریخ ایران را می‌خواندم و خیلی علاقمند بودم از دیار داریوش و کورش دیدن کنم».

Download it Here!

کریس دی‌برگ در مرکز همایش‌های رایزن، در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، همراه با مدیر شرکت «ترانه‌‌ی شرقی» و آهنگساز گروه «آریان» و مدیر برنامه‌های خودش صحبت می‌کرد.

کریس دی‌برگ در این صحبت‌ها گفت که قبل از آمدن به ایران در روسیه برنامه داشته، ولی آن‌جا چند بادی‌گارد و محافظ از او محافظت می‌کردند. در حالی که در ایران، آزاد و راحت به یکی از رستوران‌ها رفته و توانسته است در یک فضای آزاد با ایرانی‌ها به گفت‌وگو بنشیند.


کریس دی‌برگ احتمالاً در ماه نوامبر یا اکتبر در تهران کنسرت برگزار می‌کند

خبرنگاری از این خواننده پرسید: «قبل از این که شما به ایران بیایید، خیلی از رسانه‌های غربی که وابسته به دولت‌های اروپایی و آمریکایی هستند، شما را حذر دادند از سفر به ایران. حتا پا فراتر گذاشتند و گفتند که ممکن است شما را در ایران ترور کنند.

کدام دست رسانه‌ها بودند؟ یا چه کشورهایی بودند؟ اگر دوست دارید بگویید. ضمن این‌که آیا در این مدتی که شما در این‌جا بودید، چنین حسی به شما القا شده؟ این امکان اساساً در ایران وجود دارد که یک هنرمند یا تنها یک شهروند اروپایی را در ایران ترور بکنند‌؟»

و کریس دی‌برگ جواب داد که سه روز گشت و گذارش در تهران به او ثابت کرده است که تهران امن‌تر از لس‌آنجلس و لندن است.

کریس دی‌برگ در مورد استفاده از شعر فارسی گفت: «‌فردوسی یکی از شاعران حماسی ایران است که تأثیر بسیار زیادی در شعر فارسی گذاشته است بنابراین اجرای اشعار این چنینی خیلی راحت نیست، اما به شما اطمینان می‌دهم که در پی سفرم به این‌جا، قطعاً کار خواهیم کرد‌».

گروه آریان در آلبوم جدید خود، آهنگی با عنوان «کلماتی که دوستشان دارم» را با کریس دی‌برگ مشترک به صورت دو زبانه، انگلیسی و فارسی، اجرا کردند. گروه آریان نخستین گروه پاپ ایرانی‌ست که در سال ۱۹۹۹ مجوز اجرای کنسرت را درایران گرفت.


گروه آریان در آلبوم جدید خود، آهنگی با عنوان «کلماتی که دوستشان دارم» را با کریس دی‌برگ مشترک به صورت دو زبانه، انگلیسی و فارسی، اجرا کردند.

کریس دی‌برگ در این مصاحبه‌ی مطبوعاتی چندبار تاکید کرد که از محدودیت‌های موجود در اجرای کنسرت‌های موسیقی پاپ در ایران آگاهی دارد. او تاکید کرد که برای مردم عادی در ایران حاضر شده است، همان‌طور که بعد از جنگ داخلی ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ در لبنان هم به این کشور سفر کرده و کنسرت برگزار کرده بود.

در ادامه‌ی این گفت‌وگوی مطبوعاتی مدیر شرکت برگزارکننده‌ی کنسرت موسیقی پاپ در ایران اعلام کرد که امیدوار است دست‌کم یکی از کنسرت‌های کریس دی‌برگ در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری در ایران برگزار بشود و اطمینان داد که وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز این کنسرت را می‌دهد و قبلاً جواب مثبت شفاهی را برای اجرای کنسرت کریس دی‌برگ در ایران دریافت کرده است.

Share/Save/Bookmark

مرتبط:
کریس دی برگ در تهران

نظرهای خوانندگان

در بلاگ نیوز لینک داده شد .

-- فرهاد ، May 28, 2008

Afarin be in Honarmand ke bedone Tablighate gharb va tarsandane mardpm as Iran sabet karde ke mardome Iran zamin lolokhokhore nistand va as korate digar nayamadand.

-- بدون نام ، May 28, 2008

بله امن است! اما برای که و چه گروه هایی؟؟؟؟ برای کسانی که سرشان به تن شان می ارزید ایران مدت هاست که ناامن شده است. وگرنه چیزی به نام فرار مغزها نداشتیم. ایران برای افرادی مثل احمدی نژاد بسیار امن است. یک خواننده چه فهمی می تواند از شرایط سیاسی ما داشته باشد؟؟؟

-- فرهاد ، May 28, 2008

man ageh jaye vezarat ershad boodam, in concert ro az "Chris du Burgh" va goroohe Aryan mikhardiam va besorate zendeh oon ro pakhsh mahvarehii baraye kole donya mikardam ta rooye yek edehe ziyadi az Zed e Irani haye donya kam besheh

-- Alireza ، May 28, 2008

اسم ترانه مشترک کریس دی برگ و گروه آریان "The Words I Love You" یعنی "کلمات دوستت دارم" می باشد. لطفاً اصلاح فرمایید. برای مشاهده اجرای آن به http://youtube.com/watch?v=TGGvLsUYhJ4
مراجعه کنید.

-- بهمن ، May 28, 2008

چرا بعضي اينقدر كينه توزند كه براي مخالفت با حكومت حتي حاضرند ايران و ايراني را تحقير كنند؟ مگر ما بايد همه چيز خود را انكار كنيم؟ واقعا عجيب است!

-- جهانگير ، May 29, 2008

نمی دونم چرا هنوز از اصطلاحاتی مثل «تبلیغات غرب» و «تهاجم فرهنگی» و اینا خسته نشدیم... احتمالا باید منتظر روزی باشیم که واژه های مسخره ای مثل انرژی هسته ای حق مسلم ماست، که الان مثل یه جوک دهن به دهن می چرخه، خیلی جدی به عنوان یکی از جملات کلیدی بحث هامون ازش استفاده بشه... ضمن اینکه مگه ما در ایران چیزی به اسم امنیت روحی داریم؟ استرسی که ما هر روز با اون از خواب بیدار می شیم و با اون به خواب می ریم نتیجه امنیته؟ باور کنید اینها تبلیغات غرب نیست.. در ایرانی که به مردم خودش رحمی نمی کنه توریست ها راحت می تونن کشته بشن...

-- ساغر ، May 29, 2008

He is an almost forgotten artist in europe, all is about publicity.as GHATEBEH once said " ye rish bezar yekam shayeh namoosi" va ghadri tarif va tamjid az iran...motasefam keh irane ma niaz be in chiza dareh .dar zemn ageh mikhay bedoni iran cheghdr "AMN" hast, az on dokhtaraye bichareh to khiabona bepors.

-- sina ، May 29, 2008

بله امن هست برای شما که تحت حمایت پلیس و نیروهای جمهوری اسلامی هستید اما اگر یک ماه بدون پشتوانه رزیم در ایران زندگی کنید و سر به مخالفت و انتقاد بردارید و از دمکراسی و حقوق انسانی صحبت کنید و طلب آزادی و حقوق بشر کنید بلافاصله ویزای دائم به مقصد قبرستان بهشت زهرا برایتان صادر می کنند که تا همیشه صدایتان بریده شو.د

-- امیر -- تهران ، May 29, 2008

برای کیریس دی برگ امن است برای انسانهای آزاد نا امنترین کشور جهان است و هر روز هم نا امن تر می شود حتا برای افراد معمولی هم.

-- بدون نام ، May 29, 2008

چقدر آهنگهای ایشون رویاهای دوران نوجوانی منو پر کرده بود ولی حالا با این کارشون احساسم به ایشون تغییر کرد..هنر را فدای سیاست بازی کردن؟!! یک هنر مند بخصوص اگر هنرمند مطرحی هم باشه باید وجدان اجتماعی و سیاسی داشته باشه...کمسرت احتمالی ایشون چیزی جز حرکتی برای ترمیم چهره خراب رژیم ایران نیست

-- lost ، May 29, 2008

if we beleive tehran is not safe , we compare it to its yeaterday and we are woried for its future. we doènt cmpare it to other parts of the world.

-- amirhossein ، May 29, 2008

به نظر من شلوغ نكنيد و .ادب و شعور ايرانها را به جهانيان ثابت كنيم .
دعا كنيد مجوز بگيره واي چه حالي ميده

-- يكي ، May 29, 2008

bahs siyasi shod . bacheha bikhiyal baba. alan ke khodro shokr hamato0n zendeyyn . adat kardin tuye hameye mavared in bahsaye mozakhrafo sho0ro0 konid ?

dame Chris du Burgh garm

-- romina ، May 29, 2008

As dostane hamwatan bayad porsid kojaye in donya amn ast?aya London va Newyork ya va Paris va ghyro ya keshwarhaye digar niz hame amn hastand?beharhal dorost ast ke tablighate radio telvisioni va matboate ke hadafeshan ke dolat ke nist migoyand va minewisand Iran-Iran yani chi yani mardome in sarzamin,inha hamash migan iraniha nemigoyan dolat va wabastegane anha,pas say konid daghighan barnamehaye in haro bebinid va bekhanid,hamchinin hame lili be lalaye inkeshwarhaye gharbi nasanid ke as hame inha dasteshan be khon va gharate mardome amrikaye latin va Afrika va khawaremiane alode ast.nastaran london .uk

-- بدون نام ، May 29, 2008

قصد رد و قبول ندارم، فقط جالبی آقای کریس‌دی‌برگ که من سال‌ها از شنیدن ترانه‌هایشان لذت بردم این است که وقتی در سالن کنسرت مجاهدینِ‌خلق هم برنامه اجرا مردند، آرزو کردند آین گروه مبارز به هدفشان برسند، حالا به هر‌حال می‌گویند هنرمند را با هنرش بشناسید نه با شخصیتش.

-- خاطره ، May 29, 2008

کریس دی برگ یک مهره سوخته است.

-- علی ، May 30, 2008

اونایی که از دور بقیه کشورها را دارند می بینند و نمی دونند اونجا چه خبره فکر می کنند ایران امن نیست . من به احمدی نزاد و این دیوانه ها کاری ندارم اما می دونم تهران از خیلی کشورهای اروپایی امن تر و قشنگتر هم هست.

-- onyx ، May 30, 2008

درود بر کريس دی برگ! لطفا عقايد سياسی تون رو قاطی همه چیز و همه کار نکنيد. اين آقا می خواد تو ايران کنسرت بذاره. شما چرا ناراحت می شين؟ عجب ايرونی هستيم ما والله

-- رستم ، May 30, 2008

اولا آقای Chris De Burgh وقتی می تونه در مورد امنیت ایران حرف بزنه که یه دختر 20 ساله باشه و ببینم جرأت داره 11 شب تو خیابان باشه یا نه ؟؟ من یه دختری ام که توی لوس آنجلس ساعت 4 صبح پیاده اومدم خونه.
دوماً اگه ایران انقدر آزاد و متمدنه و به خواننده ای مثل Chris De Burgh مجوز خواندن میده، آیا حاضرند همین کنسرت را تو تلویزیون پخش کنند؟؟ می دونید همین گروه آریان رو چقدر اذیت کرده اند و با چه خون جگری بهشون مجوز می دن؟
سوماً اگه ایشون انقدر از ایران خوششان آمده بگویید همونجا بمونن زندگی کنن، ببینم چقدر دوام میارند؟؟ شاید اینجوری این امنیت را با تمام وجودشان احساس کنن!!!
خود حکومت ما امنیت را از مردم می گیره!! بعد ایران چه جوری می تونه امن باشه؟؟!

من شخصاً Chris De Burgh و آهنگ هاش رو خیلی دوست دارم و همه آلبوم هاش رو گوش می کنم ولی ایشان با یکی دو هفته موندن تو ایران نمی تونه در مورد اوضاع امنیتی ایران قضاوت کنه. بروند با چند تا دختر جوان، چند تا آدم سیاسی، چند تا وکیل حقوقی حرف بزنند، بعد نظرشان رو بدهند.
آقای Chris De Burgh باید بدونه که ایران یه جاییه که ظاهر همه چیز خیلی خوب حفظ می شه و هیچ مشکلی نداره ولی این با باطنش خیلی متفاوته!

در آخر هم اینکه مساله امنیت هر کشوری وظیفه حکومتشه و ربطی به مردم و ادب و شعور آنها نداره. فکر نکنید که من و شما که نه امنیت مالی داریم، نه جانی، نه روحی، نه فکری، اگه بیایم و تایید کنیم که آره ایران خیلی امنه، ارزش ایران و ایرانیان و کورش و داریوش رو به جهانیان ثابت کرده ایم!! نه خیر، بلکه فقط حکومت ناشایستمون رو تایید کرده ایم.

-- Halle ، May 31, 2008

Chris de Burgh (born Christopher John Davison on October 15, 1948) is an Argentinian-born musician and songwriter who holds British nationality and who currently resides in Ireland.
SO HE IS A BRITISH CITIZEN NOT AN IRISH REPUBLIC CITIZEN HE IS ONLY HALF IRISH ORIGINALLY.

-- MAHYAR ، May 31, 2008

جداً که واقعا!

-- m ، Jun 7, 2008

من مطمئنم که وزارت ارشاد مجوز میده برای اینکه همه فکر کنن ایران ازاده این کارو میکنه.

-- elmira ، Jun 11, 2008

نظرات همه جالبه و اگه توهینها رو کنار بذاریم، خیلی خوبه که کسی واقع گرایی رو فدای سلیقه هنریش نکرده
ولی در مورد این نکته که خیلی ها به خاطر اینکه ممکنه کتسرت کریس دی برگ باعث تبلیغات واسه ی حکومت بشه یک نکته ظریف هست و اون اینه که ما به علت تحریم و سانسور و جو خفقان ارتباطی با بقیه دنیا نداریم و به خاطر چهره پلیدی که از ایران تو ذهن بقیه دنیا هست زیاد واسه مردم کشورهای دیگه مهم نیست چه بلایی سرمون میاد و اگه پای هنرمندای محبوب غربی که تاثیر زیادی روی رسانه ها و افکار عمومی دارن به ایران باز بشه جریان آزاد اطلاعاتی به وجود میاد که اولین و مهمترین قدم در راه ازادیه کریس دی برگ تعداد بسیار بسیار زیادی طرفدار سینه چاک تو ایران داره و حق اون و طرفداراشه که همو ببینن و بدونید که کریس دی برگ ادمی با ذهن عمیق و بزرگه که می دونه داره چه کار می کنه که برای ما مفید باشه ،به قسمت مثبت قضیه نگاه کنید نه اینکه با عصبیت و جبهه گیری این فرصت رو از دست بدید ما باید با تمام تلاشمون حواس دنیا رو به سمت مردم ایران و فرهنگشون و البته وضع کنونی زندگیشون جلب کنیم تا بتونیم از حمایتشون استفاده کنیم.

-- بهروز ، Jun 22, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)