تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«هفت‌خوان» در فیلادلفیا

Download it Here!

در روزهای 29 و 31 مارس، ارکستر سمفونیک فیلادلفیا در آمریکا، «هفت خوان» ساخته بهزاد رنجبران را اجرا می‌کند. این قطعه با الهام از داستان هفت خوان از شاهنامه فردوسی آفریده شده است.

بهزاد رنجبران، استاد دانشکده موسیقی جولیارد در نیویورک است. وی در گفتگویی با رادیو زمانه ضمن اشاره به اینکه این برنامه از دو سال پیش تدارک دیده شده اظهار داشت: «من 2-3 سال قبل، در جشنواره ساراتوگا، آهنگساز میهمان ارکستر سمفونیک فیلادلفیا بودم و تعدادی از قطعات من را اجرا کردند؛ از جمله کنسرتو ویلن و همچنین یک قطعه‌ی بزرگ ارکستری برای چهلمین سالگرد تاسیس آن فستیوال ساخته شد. متعاقب آن برنامه، اظهار علاقه کردند که یکی از قطعات من را اجرا کنند.»


بهزاد رنجبران

به موازات این اجرا، چند هفته‌ای است که برای دانش آموزان مدارس در فیلادلفیا برنامه‌های آشنایی با شاهنامه فردوسی سازماندهی شده است.

بهزاد رنجبران،‌ متولد تهران، دانش‌آموخته‌ي هنرستان عالی موسیقی، دانشگاه ایندیانا و دانشکده موسیقی جولیارد است. فعالیت عمده‌ي بهزاد رنجبران در سال‌های گذشته متمرکز بر روی ساخت منظومه‌های سمفونیک بر پایه‌ي شاهنامه فردوسی بوده است. آثاری که با ارکستر سمفونیک لندن اجرا و در آلبومی با عنوان Persian Trilogy منتشر شده‌اند.

پیوند به تارنمای ارکستر فیلادلفیا

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هفت‌خان درسته يعني هفت‌خانه و مرحله. به هر فرهنگنامه‌اي كه دم دست داريد مراجعه بفرماييد.

-- بابايي ، Mar 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)