تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

طنین ترانه‌های کهن ایران در آمستردام

Download it Here!

چهارشنبه شب، 27 فوریه، کنسرتی از ترانه های بومی و کهن ایران در آمستردام اجرا خواهد شد.

در این برنامه که در ساعت 9 شب در تئاتر پارول برگزار می‌شود، حمید طباطبایی (نوازنده پیانو)، مهرناز صالحی (خواننده) و Imre Keblusek (نوازنده ویلنسل)، اجرا کننده‌ي برداشت‌های حمید طباطبایی از ترانه ها هستند.


مهرناز صالحی (آواز) و حمید طباطبایی (پیانو) در گروه شاندیز

حمید طباطبایی که حدود 20 سال است در آمستردام به فعالیت های هنری مشغول است، ‌در سال‌های گذشته با گروه «شاندیز» برنامه‌های گوناگونی برای اجرای ترانه‌های محلی در اروپا اجرا کرده است.

وی درباره کنسرت 27 فوریه به رادیو زمانه گفت: «ما دو سال پیش هم در تئاتر پارول بخشی از قطعات را اجرا کرده بودیم ولی در برنامه چهارشنبه شب، تعدادی از تصنیف‌های قدیمی مانند آثار علی تجویدی، مرتضی نی‌داوود و موسی معروفی را هم به برنامه اضافه کرده‌ایم. همچنین کارهای عارف و علی اکبر شیدا که آنها را بازسازی کرده‌ام و از این بابت با کار دو سال پیش متفاوت و کامل‌تر است. در کنسرت، برگردان هلندی ترانه‌ها هم توسط مسعود والا همراه با تصاویر ایران روی پرده به نمایش درمی‌آید»

حمید طباطبایی چند سال پیش، برداشت‌هایش از ترانه‌های محلی ایرانی را با صدای مهرناز صالحی در یک سی.دی با عنوان «شاندیز» منتشر کرد. وی ابراز امیدواری کرده تنظیم‌هایش از تصنیف‌های کهن ایران که در کنسرت 27 فوریه در آمستردام نواخته می‌شود هم به زودی امکان نشر یابد.

پیوند مرتبط
تئاتر پارول

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام
چرا حتما باید «طنین ترانه‌های کهن ایران» بگویید؟ نمی‌شود گفت: «ترانه‌های ایرانی در آمستردام»؟
تجویدی «کهن» است؟
- - - - - - - - - - - - -
رادیو زمانه: آثاری از تجویدی در برنامه اجرا می شود که دست کم پنجاه سال پیش ساخته شده و به نوعی کهن است. سپاس از توجه شما دوست عزیز.

-- مانی ب ، Feb 26, 2008

آرزوی موفقیت برای گروه شاندیز با کار های خوب حمید طباطبایی، ایمره مبلوسِک و صدای خوب نازی ی گرامی.

-- عمو آرتا ، Feb 27, 2008

خيلي جالبه كه فقط تو كشورهاي خارجي اين برنامه ها اجرا مي شود . تو كشور خودمون نه از هنر و نه از هنرمند هيچ گونه حمايتي نمي شود .

-- يك هنرمند ، Mar 2, 2008

سلام . من يك سازي ابداع كردم به اسم نوبانگ . اين ساز 7 صدا دارد .دوست دارم كه از طرف شما مصاحبه اي صورت بگيرد. چون سايت شما در ايران باز نمي شود مجبور شدم اينجا براتون پيام بگذارم .با تشكر

-- اميرحسين طريقت ، Mar 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)