تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ارکستر سمفونیک اورشلیم و تلاش برای ادامهء بقا

به ارکستر سمفونیک اورشلیم برای ادامهء بقا فرصت دیگری داده می‌شود.

مقام‌های سازمان پخش اسراییل موسوم به Israeli Broadcasting Authorityدر ماه گذشته اعلام کردند شصت درصد از بودجهء سالیانه این ارکستر را کم خواهند کرد ولی قاضی ازرا کاما به این سازمان دستور داده به پشتیبانی مالی‌اش از این ارکستر ادامه بدهد تا جستجو برای بدست آوردن منابع درآمد تازه به نتیجه برسد.


ارکستر سمفونیک اورشلیم

سازمان پخش اسراییل، تامین کنندهء هفتاده درصد از بودجهء حدوداً سه و نیم میلیون دلاری ارکستر در هر سال بوده است.

پیش از این، برنامه ریزی شده بود تا ارکستر سمفونیک اورشلیم در روز پانزدهم جولای منحل شود؛ به حدی که چند روز پیش از این تاریخ، ریچارد آسایاس، نوازنده ویلن در این ارکستر، به روزنامه «اورشلیم پست» گفته بود برای ادامه حیات این ارکستر، تنها منتظر یک «معجزه» است.
به نوشته روزنامه «تورنتو استار»، نوازندگان این ارکستر هفتاد و هشت نفره، تا میانهء ماه اکتبر حقوق‌شان را همچنان دریافت می‌کنند.

قاضی ازرا کاما اعلام کرده: «ارکستر سمفونیک اورشلیم یک نهاد فرهنگی است که نام شهر اورشلیم را برجسته می کند.» یک دانشجوی ۲۱ سالهء آکادمی موسیقی اورشلیم نیز به به این روزنامه گفته: «من بخش عظیمی از بلوغ موسیقایی خود را مدیون ارکستر سمفونیک اورشلیم هستم و بسیار به آن افتخار می کنم.» مدیر هنری ارکستر هم، تصمیم سازمان پخش اسراییل برای کاهش عظیم بودجه را یک «جنایت» خوانده است

ارکستر سمفونیک اورشلیم در دهه ۱۹۴۰ تاسیس شده و شهرت جهانی دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این که یک فاجعه است. اینهمه اسراییل کمک از آمریکا دریافت می‌کنه و اینهمه خرج کشتن فلسطینی‌ها می‌کنه حالا نمی‌تونه خرج یک ارکستررو بده؟ با اون پولای مفتی که به یهودیهای ایران میخوان بدن که از ایران خارج شند می‌تونند این ارکستر رو نجات بدند.

-- Hasan ، Jul 25, 2007

حسن اقا ! حالا اونا یه تصادفی داشتن ! شما چرا از کوره در میری ؟!؟!.
داوید.

-- داوید ، Sep 18, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)