تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

«اسکالا» در تدارک سی‌امین سالمرگ ماریا کالاس

تئاتر اسکالا در ایتالیا، در تدارک برگزاری سی‌امین سالروز درگذشت ماریا کالاس، خوانندهء نامدار یونانی-آمریکایی است.

این برنامه‌ها با انتشار کتابی دربارهء ماریا کالاس و نمایشگاهی چهارماهه با نمایش فیلمی دربارهء این هنرمند همراه خواهد بود که در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.


ماریا کالاس

ماریا کالاس که در سال ۱۹۲۳ در یک خانوادهء یونانی در نیویورک متولد شد، کودکی و دوران تحصیل خود را در آتن گذراند. وی برای نخستین بار در آوریل ۱۹۵۰ در اپراخانهء میلانس به روی صحنه رفت؛ برای ایفای نقش «آیدا» در اپرایی به همین نام اثر وردی، آهنگساز ایتالیایی.

به بهانهء ویژه‌برنامه‌های سی‌امین سالروز درگذشت ماریا کالاس، کتاب مصوری به نام «ماریا کالاس؛ سال‌های اسکالا» به چاپ رسیده است. به نوشتهء تارنمای اسکالا، این اثر «ده فصل فراموش نشدنی اپرا را مستند می کند؛ ده فصلی که شیوهء پیشین ارائه اپرا را در رده‌ای عالی برای تلفیق تئاتر و موسیقی تغییر داد.»

کوین شیهوتن (Kevin Shihoten) در تارنمای PlayBillArts گزارش کرده: «لباس‌هایی که ماریا کالاس برای اجرای نقش‌هایش در اسکالا به تن می کرده در موزهء تئاتر از چهاردهم سپتامبر برای چندین ماه به نمایش در می‌آید. نمایشگاه دیگری هم تا سی نوامبر برپا خواهد بود که دربرگیرندهء عکس‌های ماریا کالاس خارج از صحنه است. بیشتر این عکس‌ها تا کنون منتشر نشده و برای عموم تازگی دارند.»

در شانزدهم سپتامبر، سالروز درگذشت این خواننده، نخستین نمایش جهانی فیلم «کالاس» اثر فیلیپه کلی (Philippe Kohly) در تالار اپراخانه صورت خواهد گرفت. سه نوبت نمایش فیلم رایگان خواهد بود.

ماریا کالاس در سال ۱۹۷۷ در سن ۵۳ سالگی درگذشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)