تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مسابقه جهانی ترانه‌سازی در آمریکا

یکی از بزرگترین رقابت‌ها در زمینهء ساخت ترانه در دنیا، «مسابقه جهانی ترانه‌سازی» (ISC) است. به گزارش مرکز موسیقی ملل (World Music Central) این مسابقه، آثار ارائه شده از هنرمندان در هر سطح، از آماتور تا حرفه‌ای را می‌پذیرد.


برندگان این مسابقه از امتیازات پوشش رسانه‌ای کارشان برخوردار خواهند شد و آثارشان در معرض دید علاقه‌مندان و بازاریابان صنعت جهانی موسیقی قرار خواهد گرفت.

به شرکت کنندگان، جایزهء نقدی صد و پنجاه هزار دلاری و جوایز دیگری تعلق می‌گیرد. در مسابقهء امسال، شرکت‌کنندگان تشویق شدند تا با ارسال هر چه سریعتر کارهایشان، از امتیازی موسوم به Early Bird بهره جویند. امسال برای ترانه‌هایی که پیش از روز شانزدهم جولای ارسال شده باشند ورودی سی دلار و برای همهء ترانه‌های ارسالی دیگر، بیست دلار تعیین شده بود.

گردانندگان مسابقه اعلام کرده‌اند برای مسابقات سال ۲۰۰۷ رده‌بندی تازه‌ای به ترانه‌های شرکت‌کننده اضافه کرده‌اند: ترانه‌های «کمدی».

داوران بخش کمدی، دیوید کراس (David Cross)، چیچ مارین (Cheech Marin) و ویرد آل یانکویچ (Weird Al' Yankovic) که سه بار برندهء جایزه گرمی شده، هستند. این مسابقه از آغاز فعالیت خود، به دلیل گزینش داوران‌اش از میان مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی، جایگاه ویژه‌ای یافت.

آی.اس.سی. امسال در ۱۹ رده‌بندی برگزار می شود: پاپ/تاپ ۴۰، آلبوم آلترناتیو بزرگ، راک، کانتری، آمریکانا، هیپ‌هاپ، بلوز، فولک، جاز، گاسپل، لاتین، سازی، رقص، کمدی، ملل، موسیقی کودک، ترانه سرایی، بزرگسالان و اجرا.

از پشتیبانان مالی امسال مسابقه می توان به کمپانی Electro-Voice، دانشکده موسیقی برکلی و انجمن آهنگسازان و ناشران آمریکا اشاره کرد.

مقر برگزارکنندگان مسابقه جهانی ترانه سازی، شهر نشویل (Nashville)، پایتخت بسیاری از فعالیت‌های هنری در ایالات متحده است و پایه‌گذار آن، کاندیس آوری (Candace Avery) دانش‌آموختهء دانشکده موسیقی برکلی است که فعالیت خود به عنوان بازاریاب موسیقی را از سال ۱۹۸۵ آغاز کرده است.

پیوند مرتبط
تارنمای مسابقه جهانی ترانه سازی

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)