تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: صعود اسپانیا و حذف یونان

با پیروزی اسپانیا در برابر سوئد و شکست یونان مدافع عنوان قهرمانی از روسیه، اسپانیا صعود کرد و یونان از دور رقابت‌ها حذف شد.

در اولین دیدار از رقابت‌های دور دوم گروه چهارم بازی‌های جام ملت‌های اروپا، اسپانیا ۲ بر ۱ سوئد را شکست داد.

این دیدار در وزرشگاه اینزبروک سوئیس برگزار شد، و دو تیم صدرنشین گروه D هر یک امید داشتند که بتوانند با کسب سه امتیاز بازی، مسیر صعود به جمع هشت تیم مرحله بعدی رقابت‌ها را هموار کنند.


فرناندو تورس(چپ) در جدال با نیلسون/AP

با این حال این اسپانیا بود که در دقیقه ۱۵ و روی حرکت تورس به گل برتری رسید. برتری اسپانیا البته تا دقیقه ۳۴ دوام داشت و در این دقیقه بود زلاتان ابراهیموویچ تساوی را برای زردپوشان سوئدی به ارمغان آورد.

در ادامه اسپانیا برای رسیدن به گل فشار زیادی بر دروازه سوئد وارد کرد اما این تلاش‌ها تا واپسین لحظات کارساز نبود و تنها در لحظات پایانی بود که دیوید ویا، مرد سه گله اسپانیا در بازی نخست، با به ثمر رساندن یک گل حساس دیگه پیروزی را به اسپانیا هدیه کرد.

اسپانیا در این دیدار ۸ موقعیت خطرناک شوت در چارچوب و ۴ شوت خارج از چارچوب خلق کرد. در حالی که سهم سوئد در خلق موقعیت‌های خطرناک تنها ۲ شوت در چارچوب و ۷ شوت خارج از چارچوب بود.


دیوید ویا یک گل ارزشمند را در واپسین لحظات به اسپانیا هدیه کرد/AP

سوئدی‌ها همچنین ۸ بار در مقابل حرکات تهاجمی اسپانیا تن به کرنر دادند در حالی که در طول ۹۰ دقیقه بازی حتی یک موقعیت کرنر نیز به دست نیاوردند.

در مجموع این دیدار و به قضاوت کاربران سایت بی بی سی، تورس و دیوید ویا مؤثرترین بازیکنان تیم اسپانیا بودند و در مقابل، لارسن و ابراهیموویچ بیشترین امتیاز را در میان بازیکنان سوئد از آن خود کردند.

با این نتیجه اسپانیا شش امتیازی است و همچنان در صدر جدول گروه D قرار دارد.

حذف مدافع عنوان قهرمانی
اما در دیگر بازی گروه D، یونان قهرمان یورو ۲۰۰۴ در برابر روسیه تن به شکست داد و به این ترتیب از دور مسابقات حذف شد.


روسیه به صعود امیدوار ماند/رویترز

سرخ‌پوشان روسیه که بازی نخست خود را به اسپانیا واگذار کرده بودند در دقیقه ۳۴ این دیدار، توسط زیریانف به گل برتری رسیدند و این نتیجه تا پایان بدون تغییر باقی ماند.

هم اکنون روسیه و سوئد که بازی روز پایانی این گروه را در برابر هم برگزار می‌کنند، سه امتیازی هستند و بازی پایانی تکلیف سهمیه دوم گروه را برای صعود به دور بعد مشخص خواهد کرد.

یونان که در دو بازی اخیر خود هیچ امتیازی کسب نکرده‌است حتی در صورت پیروزی بر اسپانیا قادر نخواهد بود به مرحله بعد صعود کند و از هم اکنون باید خود را برای یک بازی تشریفاتی مقابل اسپانیا آماده کند.


در همین رابطه:
یورو ۲۰۰۸: هلند فرانسه را درهم شکست
یورو ۲۰۰۸: صعود کرواسی قطعی شد
یورو ۲۰۰۸: حذف سوئیس، صعود پرتغال
یورو ۲۰۰۸: اسپانیا در قامت یک مدعی
یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)