تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: صعود کرواسی قطعی شد

کرواسی در دومین دور از رقابت‌های گروه دوم جام ملت‌های اروپا، توانست تیم فوتبال آلمان را با دو گل پشت سر بگذارد. این نتیجه ساعتی بعد با تساوی دو تیم لهستان و اتریش تکمیل شد و کرواسی بدون احتساب بازی باقیمانده با لهستان، به مرحله بعدی بازی‌ها صعود کرد.

کرواسی در نیمه اول و در شرایطی که بیش از ۴۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار نداشت، با گل سرنا در دقیقه ۲۴ پیش افتاد و این نتیجه را تا پایان نیمه اول حفظ کرد.


گل سرنا(۲۴)؛ کلید پیروزی کرواسی/AP

با این حال تلاش بازیکنان سفیدپوش آلمان برای تغییر در نتیجه بازی ثمر چندانی نداشت و کرواسی در دقیقه ۶۲ و با گل اولیچ کمربند امنیتی خود را برای حفظ سه امتیاز بازی محکم‌تر کرد.

در ادامه نیمه دوم آلمان‌ها تلاش برای جبران گل‌های خورده، فقط یک بار جواب داد و تنها گل ملی‌پوشان آلمان در دقیقه ۷۸ و توسط پودولسکی به ثمر رسید.


گل پودولسکی(۷۸)؛ دیرهنگام و بی‌تأثیر در نتیجه/AP

آلمان در مجموع این دیدار، گرچه ۵۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در خلق موقعیت‌های خطرناک به اندازه کرواسی موفق نبود و در برابر ۹ شوت در چارچوب آبی‌پوشان کرواسی، تنها دو شوت به سمت چارچوب دروازه حریف نشانه رفت.

نکته عجیب این دیدار آن بود که داور برای کنترل بازی که در دقایق پایانی رو به خشونت گذاشته بود، در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، یک بازیکن آلمانی (شوان اشتایگر) را با کارت قرمز و دو بازیکن آلمانی و کرواسیایی (لمان و مودریچ) را با کارت زرد جریمه کرد.

در جریان بازی هم سرنا (۲۷) و سیمونیچ (۴۵) از تیم کرواسی و بالاک(۷۵) از تیم آلمان کارت زرد درو کردند.

تساوی لهستان و اتریش
اما در ادامه بازی‌های دور دوم گروه B، اتریش میزبان دوم رقابت‌ها امتیازها را با لهستان تقسیم کرد.

در دومین بازی گروه B لهستان که بازی اول خود را به آلمان واگذار کرده بود، موفق شد با گل دقیقه ۳۰ راجر، امیدهای خود برای صعود از این گروه را زنده کند.

این نتیجه تا دقایق پایانی دیدار تغییری نداشت اما در وقت اضافه و در دقیقه ۳+۹۰، واستیک از روی نقطه پنالتی، بازی را به تساوی کشاند.

همه چیز برای اتریش با این تساوی آغاز شد و اکنون اتریش این بخت را دارد که در صورت گذشتن از سد آلمان، کرواسی را در مرحله بعدی رقابت‌ها همراهی کند.


همه چیز برای اتریش از دقیقه ۹۳ آغاز شد/AP

در حال حاضر در جدول بازی‌های گروه سوم، کرواسی با ۶ امتیاز در صدر قرار دارد و آلمان با ۳ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند. تیم‌های لهستان و اتریش هم یک امتیازی هستند.

به این ترتیب صعود کرواسی ۶ امتیازی از این گروه قطعی شد اما سرنوشت تیم دوم گروه به نتایج دیدارهای دور سوم بستگی دارد. معادلات بازی‌های گروه B در دور سوم بسیار پیچیده است و بر روی کاغذ هر سه تیم اتریش، آلمان و لهستان این بخت را دارند که سهمیه دوم صعود از این گروه را از آن خود کنند.


در همین رابطه:
یورو ۲۰۰۸: حذف سوئیس، صعود پرتغال
یورو ۲۰۰۸: اسپانیا در قامت یک مدعی
یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)