تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: اسپانیا در قامت یک مدعی

تیم پر انگیزه اسپانیا با عبور ۴ بر یک از سد روسیه توانست خود را در قامت یک مدعی قهرمانی در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ معرفی کند و یک شب رویایی را برای خود رقم بزند.

در دیدار سه‌شنبه شب تیم‌های ملی اسپانیا و روسیه که در قالب گروه چهارم این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در اينزبروك سوئيس و زیر بارش باران برگزار شد، دیوید ویا مهاجم جوان اسپانیا سه بار دروازه سفیدپوشان روسیه را گشود.


سه گل از ۴ گل اسپانیا را دیوید ویا به ثمر رساند/AP

گل‌های ویا در دقایق ۲۰ و ۴۴ نیمه نخست و دقیقه ۳۰ نیمه دوم به ثمر رسید اما این پایان کار برای اسپانیا نبود و فابرگاس توانست در دقیقه پایانی بازی یک توپ دیگر را از خط دروازه روسیه عبور دهد.

در مقابل تلاش‌های سفیدپوشان روسیه تنها یک گل برای آنها در بر داشت. این گل در دقیقه ۸۶ بازی و توسط پاولوچنکو وارد دروازه اسپانیا شد.


شب رویایی اسپانیا در اينزبروك سوئيس/AP

این نتیجه پرگل در حالی است که اسپانیا در بیشتر دقایق بازی شیوه تدافعی را دنبال می کرد و در کل بیش از ۴۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار نداشت.

در مقابل حملات این تیم بسیار مؤثرتر از روسیه بود و در مقابل ۱۶ شوت در چارچوب اسپانیا، سهم روسیه تنها ۶ شوت در چارچوب بود.

سوئد از سد یونان گذشت
دیدار دوم گروه چهارم یورو ۲۰۰۸ را تیم‌های سوئد و یونان برگزار کردند. این دیدار تا دقیقه ۶۷ مساوی دنبال می‌شد اما در این دقیقه بود که ابراهیموویچ مهاجم خلاق سوئد قفل دروازه یونان را گشود.

به عکس جریان بازی که در آن بیش از ۵۳ درصد مالکیت توپ به یونان تعلق داشت، باز هم سوئد بود که در کمتر از ۶ دقیقه و در دقیقه ۷۳ توسط هانسن به گل دوم رسید.


ابراهیموویچ قفل دروازه یونان را در دقیقه ۶۷ گشود/رویترز

نکته جالب توجه در این بازی این است که با وجود اینکه میزان خطاهای سوئد در این دیدار نزدیک به ۱.۵ برابر یونان بود اما این یونان بود که سه کارت جریمه زرد را از آن خود کرد.

برنامه بازی‌های روز چهارشنبه
روز چهارشنبه در آغاز دور دوم رقابت‌ها، دو تیم صدرنشین گروه اول (پرتغال و جمهوری چک) در برابر همدیگر به میدان خواهند رفت.

بازی دوم این گروه نیز بین تیم‌های فوتبال سوئیس و ترکیه برگزار خواهند شد.


در همین رابطه:
یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)