تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

تیم ملی فوتبال هلند در مهم‌ترین بازی گروه C رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، با نتیجه مقتدرانه ۳ بر صفر از سد ایتالیا گذشت.

گل‌های شاگردان نارنجی پوش فان باستن را فان نیستلروی(۲۶)، اشنایدر(۳۱)، و فان‌برونكهورست(۸۰) به ثمر رساندند، اما شاگردان دونادونی که در مجموع ۴۸ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند، نتوانستند هیچ توپی را از خط دروازه هلند عبور دهند.


اشنایدر؛ خالق گل دوم هلند در برابر ایتالیا/AP

در دیگر بازی این گروه دو تیم فوتبال فرانسه و رومانی در مقابل هم به زمین رفتند که در این دیدار رومانی موفق شد، تیم مدعی فرانسه را با نتیجه صفر صفر متوقف کند.

فرانسه در این دیدار که از برتری نسبی در مالکیت توپ برخوردار بود دو چهره کلیدی خود یعنی کاپیتان پاتریک ویرا و مهاجم گلزن خود تیری آنری را در اختیار نداشت.


فرانسه در نخستین دیدار گروه سوم در مقابل رومانی متوقف شد/AP

در این گروه هم‌اکنون هلند با سه امتیاز صدرنشین است و رومانی و فرانسه هر کدام با یک امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند و ایتالیا بدون امتیاز پایین جدول را به خود اختصاص داده است.

نتایج دیگر گروه‌ها
در گروه اول رقابت‌ها دو دیدار در روز شنبه انجام شد که در مهم‌‌ترین دیدار پرتغال با دو گل از سد ترکیه گذشت و سوئیس یکی از میزبانان این دوره از رقابت‌ها بازی را با یک گل به جمهوری چک واگذار کرد.

در رقابت‌های گروه دوم هم که یکشنبه شب انجام شد، آلمان با پیروزی بر لهستان، خود را در اندازه‌های یک مدعی قهرمانی ارائه کرد و اتریش، میزبان دیگر رقابت‌ها با یک گل پذیرای شکست از کرواسی شد.

بازی‌های سه‌شنبه شب
رقابت‌های جام ملت‌های اروپا سه‌شنبه شب نیز با برگزاری دو دیدار در گروه D دنبال می‌شود که در نخستین دیدار، اسپانیا و روسیه در مقابل هم قرار می‌گیرند و دیدار دیگر این گروه را یونان و سوئد برگزار خواهند کرد.

نظرهای خوانندگان

به عنوان يك هوادار فوتبال هلند لذت بردم. يك شب بسيار عالي بود.

-- صادق ، Jun 10, 2008 در ساعت 08:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)