تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

صعود امریکا و انگستان به مرحله‌ی حذفی

ایرج ادیب‌زاده
adibzadeh@radiozamaneh.com

روز گذشته، امریکا و انگلیس، برای دور یک هشتم پایانی جام جهانی ۲۰۱۰ انتخاب شدند. انگلیس در نیمه‌ی نخست، با گل جرمی دفو، مهاجم تاتنهام به دروازه‌ی اسلوانی انتخاب خود را تضمین کرد.

Download it Here!

اما آمریکایی‌ها تا ثانیه‌های آخر دیدارشان برابر الجزایر انتظار کشیدند، تا لیندون دوناوان، بازیکن پرافتخار آمریکا در دقیقه‌ی ۹۱، در وقت اضافی، گل حساس و سرنوشت‌ساز را به دروازه‌ی الجزایر بزند. تا آن لحظه هر دو تیم حذف شده بودند، هم آمریکا هم الجزایر؛ و انگلیس و اسلوانی به آستانه‌ی دوره‌ی یک هشتم رسیده بودند.


گلزنی دفو مقابل الجزایز

آمریکا برای سومین‌بار در تاریخش به دوره‌ی یک هشتم پایانی جام جهانی رسید، با پنج امتیاز و تفاوت گل بهتر نسبت به انگلیس.

انگلیس فابیو کاپلو به‌عنوان تیم دوم به یک هشتم پایانی رسید. امشب در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه، آلمان با غنا روبه‌رو است که برای ادامه‌ی جام جهانی باید تیم آفریقایی غنا را ببرد.


شادی پس از گل بازیکنان انگلیس

استرالیا‌‌ و صربستان در دیدار دوم باهم روبه‌رو می‌شوند. غنا چهار امتیاز دارد، آلمان سه امتیاز، صربستان سه امتیاز و استرالیا یک امتیاز.


طرفدار تیم ملی فوتبال آمریکا

تیم‌های اول و دوم دیدارهای امشب حریفان آمریکا و انگلیس را در دور یک هشتم معرفی می‌کنند. اگر آلمان امشب پیروز شود، به‌عنوان تیم نخست گروه «دی» باید با انگلیس روبه‌رو شود: دیدار مهم دو قدرت بزرگ فوتبال اروپا!

اما جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ با کنار رفتن میزبان و تیم فرانسه، فینالیست چهارسال پیش، ادامه یافت.
از گروه «آ»، اروگوئه برنده‌ی مکزیک، با تنها گل سوآرژ، مهاجم آژاکس آمستردام به دوره‌ی یک هشتم رفتند. در این گروه، اروگوئه با یک دو پیروزی و یک مساوی، به‌عنوان تیم نخست روز شنبه ۲۶ ژوئن با کره جنوبی بازی می‌کند.


داناوان بهترین بازیکن میدان شد

تیم دوم گروه «ب» که با نیجریه دو بر دو مساوی کرد، آرژانتین دیگو مارادونا است که هر سه دیدارش را در دور نخست برد. تیم آرژانتین به‌عنوان تیم نخست باید در همین روز با مکزیک روبه‌رو شود.

شکست تیم فرانسه، تیترهای نخست روزنامه‌های امروز فرانسه را تشکیل دادند. اکیپ تیتر زد: «پایان یک دنیا» که پایان جام جهانی را روایت می‌کرد. برای فوتبال ملی فرانسه از دیشب برگ تازه‌ای ورق خورده است: دومنک مربی تیم ملی آخرین دور مربی‌گری‌اش را با شکست به پایان رساند و از همین حالا نسل ۱۹۹۸ قهرمان جهان قدرت را با رهبری رونالد بلان برای دو سال آینده به عنوان مربی تیم ملی، در دست می‌گیرد.


تیم ملی فوتبال آلمان

تری هانری، بازیکن پر افتخار فرانسه با ۱۰۳ بازی و ۵۱ گل، با هواپیمای اختصاصی راهی پاریس شده تا به خواسته‌ی خودش، فردا در الیزه با رییس جمهور، نیکولای سارکوزی دیدار کند.

Share/Save/Bookmark

در بازی‌های شب گذشته، آلمان، یک بر صفر غنا را شکست داد و استرالیا با نتیجه‌ی دو بر یک صربستان را مغلوب کرد.
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



موضوعات