تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اخراج بازیکن فرانسه و پیروزی هلند

ایرج ادیب‌زاده
adibzadeh@radiozamaneh.com

اخراج یک بازیکن فرانسه از جام جهانی آفریقای جنوبی و پیروزی هلند، رویدادهای امروز جام جهانی بودند.

Download it Here!

بعد از آرژانتین و برخلاف آلمان، هلند دومین ملت پرقدرت حاضر در این جام جهانی است که هر شش امتیاز دو بازی را به دست آورده و در راه رسیدن به مرحله‌ی بعدی است.

هلند تا همین‌جا، بهتر از بخت‌های دیگر قهرمانی در این جام جهانی و بهتر از ایتالیا، اسپانیا، آلمان، انگلیس و پرتقال بوده است.

هلند تاکنون یک‌بار در یک هشتم پایانی مرحله‌ی شانزده‌ تیمی دارد. نارنجی‌ها به لطف گل وسلی اسنایدر در نیمه‌ی دوم، برنده‌ی یک بر صفر تیم ژاپن شد. هلندی‌ها دومین پیروزی در دومین بازی گروه «ای» را به دست آورده‌اند و انتخاب آنها اگر امشب کامرون و دانمارک مساوی کنند حتمی خواهد شد.


شادی هلندی‌ها پس از زدن گل به ژاپن

در آغاز بازی، نارنجی‌ها با دفاع بسیار گروهی ژاپن روبه‌رو شدند. تاکتیک مربی ژاپنی، تاکشیو اوکادا، بسیار روشن بود: دفاع و استفاده از ضد حمله و تلاش برای به دست آوردن دومین موفقیت پس از پیروزی یک‌برصفر برابر کامرون.

هلندی‌ها برای نفوذ در این دیدار دفاعی، به بازی خود سرعت دادند، اما سامورایی‌ها هم روی ضد حمله‌ها، روی دروازه‌ی هلند فشار آورند. تاناکا یک‌بار آماده بود تا روی ضربه‌ی کاشته امتیازی به تیمش دهد که با ضربه‌ی سر دفاع کند دفع شد.

در بازگشت از رختکن در آغاز نیمه‌ی دوم، هلند‌ی‌ها در برابر دفاع سازمان یافته‌ی ژاپن، چند موقعیت مناسب داشتند و باید منتظر حرکت انفرادی اسنایدر بمانیم.

سرویس خوب وامپرسی نزدیک خط هجده متر، با یک ضربه‌ی به‌قدر کافی محکم از سوی وسلی اسنایدر، بازیکن کلیدی هلند و اینترمیلان به درون دروازه‌ی ژاپن رفت.


بازی هلند و ژاپن

دروازه‌بان ژاپنی، واشیما با وجود این که در مسیر توپ قرار داشت، اما نتوانست این ضربه‌ی محکم را مهار کند. این گل، ژاپنی‌ها را بیدار کرد.

اوکوبو، سه دقیقه‌ی بعد می‌توانست گل بزند که با ضربه‌ی سر یک مدافع هلند به بیرون رفت.

مربی تیم هلند وان مارویک، یک مهاجم تازه‌ نفس، آفه‌لی را در دقیقه‌ی ۸۴ جانشین اسنایدر کرد که دینامیکی به خط حمله‌ی نارنجی‌ها بخشید. او دوبار در دقایق ۸۵ و ۸۶، دروازه‌ی ژاپن را به خطر انداخت.

در پی این پیروزی، برابر ژاپن یک‌برصفر، پس از پیروزی دوبرصفر مقابل دانمارک، هلند با شش امتیاز از حالا تقریباً به یک هشتم پایانی، مرحله‌ی شانزده تیمی وارد شده است.


بازی استرالیا و غنا

در دومین بازی روز، استرالیا و غنا از گروه «دی»، بازی سریع اما بدون صحنه‌های خوب فوتبال را آغاز کردند. غنا در روز نخست، صربی‌ها را برده بود و سه امتیازی شده و در صورت پیروزی بر استرالیا، نخستین تیم آفریقایی می‌شد که به جمع تیم‌های یک هشتم، پایانی شانزده تیمی می‌پیوندد.

استرالیا اما در روز نخست، بدترین شکست را خورده بود: چهار بر صفر مقابل آلمان. با این همه شگفتی این بازی‌ها در دقیقه‌ی ۱۱ اتفاق افتاد. به دنبال یک شلیک سنگین، دروازه‌بان غنا نتوانست توپ را مهار کند و در بازگشت، روبرت هولمان آن را به دروازه‌ی غنا فرستاد.

در دقیقه‌ی ۲۶ در پی حملات بازیکنان غنا، توپ روی خط دروازه‌ی استرالیا به شانه‌ی تیرول، مهاجم استرالیا که در نقش یک مدافع روی خط دروازه ظاهر شده بود، برخورد کرد.

داور ایتالیایی، روبرتو روستی مجازات سنگینی اعلام کرد: کارت قرمز برای تیول، بهترین گل‌زن استرالیا و یک ضربه‌ی پنالتی که جیان آن را گل کرد. وی در دیدار مقابل صربی هم یک پنالتی را گل کرده بود.


گیان، بازیکن غنا پس از زدن گل به استرالیا

تصاویر ویدئویی نشان داد که تیول، توپ را با دست متوقف نکرده است. داور دست کم می‌توانست یک کارت زرد بدهد، نه قرمز.

نیمه‌ی نخست یک‌بریک به پایان رسید. دو تیم نیمه‌ی دوم را با کمی احتیاط آغاز کردند. بازی سوم شب گذشته میان کامرون و دانمارک در گروه دی است.

گروه هلند و ژاپن، هر دو تیم در روز نخست شکست خوردند و این آخرین فرصت برای باقی‌ماندن در جام جهانی برای آنها بود.

خبر مهم روز دیگر جام جهانی ۲۰۱۰، اخراج نیکولا آنلکا، گل‌زن چلسی لندن و تیم فرانسه است که امروز بعدازظهر در تمرین‌ها غایب بود.


لحظه‌ی به ثمر رسیدن گل استرالیا

روزنامه‌ی ورزشی اکیپ، امروز با چاپ عکسی از رویارویی آنلکا با دومنک، مربی فرانسه، توهین زشت بازیکن به سرمربی فرانسه را نوشته که در نیمه‌ی بازی فرانسه و مکزیک اتفاق افتاده است. پس از آن که دومنک تصمیم گرفت به دلیل کم کاری آنلکا را تعویض کند، وی ناسزای زشتی به مربی تیم ملی داد.

روزنامه‌ی اکیپ، از بحران شدید پیش‌آمده در رختکن تیم فرانسه نوشت. آن‌هم پیش از آغاز نیمه‌ی دوم که مکزیکی‌ها دو گل به فرانسه زدند. کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال و تیم ملی فرانسه دستور داد آنلکا اخراج شود. وی فردا آفریقای جنوبی را ترک می‌کند.

فرانسه روز دوشنبه‌ی آینده، سومین و آخرین بازی خود را در گروه آ در برابر میزبان آفریقای جنوبی در حالی آغاز می‌کند که از دو بازی یک امتیاز دارد و در خطر حذف از جام جهانی است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



موضوعات