تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

در خواست آمریکا از امارات برای نظارت بر فعالیت‌های بانکی ایران

"استوارت لوی" معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی اعلام کرد، امارات باید بر روند فعالیت بانک‌های ایرانی در این کشور "نظارت بسیار دقیق" داشته باشد.

به گزارش رویترز، "استوارت لِوی" که برای مذاکره با مقامات امارات متحده عربی درباره لزوم اعمال فشار بر ایران به دبی سفر کرده، به خبرنگاران گفت: "مسائلی وجود دارد که مقامات امارات باید به آن ها توجه کافی نشان دهند و به دقت مواظب باشند تا از نظام بانکی آن‌ها سوء استفاده نشود."
لوی در اشاره‌ای تلویحی به بانک‌های ملی و صادرات ایران خواستار نظارت دقیق و نزدیک امارات بر این بانک‌ها شد.

براساس این گزارش، لوی سرگرم دیدار منطقه‌ای از مراکز مالی آمریکا در خاورمیانه مثل دبی، بحرین و قطر است تا بتواند حمایت لازم در منطقه را برای اعمال فشار بین‌المللی بر ایران بدست آورد.

بانک‌های ملت، سپه، صادرات و ملی از بزرگ‌ترین بانک ایران در لیست سیاه تحریم‌ها علیه این کشور قرار دارند.

"بهبود روابط ایران و قطر"

به گزارش واحد مرکزی خبر، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر در جریان دیدار خود از تهران گفت: قطر خواهان گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می کند پیشنهادهای آقای احمدی نژاد در اجلاس اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را پیگیری و عملی کند.
نخست وزیر قطر افزود: جمهوری اسلامی ایران و قطر درباره مسائل مهم منطقه ای مانند فلسطین، لبنان و عراق دیدگاه های مشترکی دارند و همکاری های دو کشور می تواند به حل مشکلات مردم فلسطین و رفع اختلافات لبنان کمک کند.

آقای ولایتی، مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در امور بین‌الملل روابط ایران و قطر را نمونه و الگوی مناسبی برای روابط سایر کشورها دانست و افزود: دو کشور با همکاری و هماهنگی می‌توانند در حل مشکلات مردم فلسطین نقش مؤثرتری ایفا و به مردم محاصره شده غزه کمک کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)