تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال تحریم بانک ملی از سوی اروپا

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی علیه بزرگ‌ترین بانک ایرانی(بانک ملی) است.

به گزارش رویترز، با این حال این دیپلمات‌ها افزودند که این اتحادیه در نظر دارد پیش از اجرای آن، پاسخ تهران را به پیشنهاد جدید قدرت‌های جهانی درباره برنامه هسته‌ای این کشور دریافت کند.

یکی از دیپلمات اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه ۲۷ کشوری، درحال فراهم کردن مقدمات فنی و قانونی مسدود کردن اموال و وجوه بانک ملی ایران است؛ اقدامی که از مدت‌ها پیش، آمریکا برای اعمال فشار به ایران در خصوص توقف غنی‌سازی اورانیوم دنبال می‌کرد.

اما یک منبع در اسلوونی، که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد، اعلام کرد که پیش از آن‌که وزرای اتحادیه اروپا درباره تصویب این تحریم‌ها تصمیم‌گیری کنند، بروکسل در نظر دارد منتظر پاسخ ایران به پیشنهاد جدید مشوق‌های اقتصادی و سیاسی باشد.

قرار است پیشنهاد‌های جدید، به زودی از سوی خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران ارائه شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، سومین قطعنامه تحریم علیه ایران را در ماه گذشته تصویب کرد و واشنگتن به کشورهای اروپایی فشار آورده است تا مانع از دسترسی بانک‌های ایرانی مورد نظر به نظام مالی بین‌المللی شوند.

استوارت لوی معاون وزیر خزانه داری آمریکا که تلاش‌ها برای تحریم‌های بانکی ایران را رهبری کرده است ماه گذشته اعلام کرد بانک‌های مهم جهان تا حد زیادی تعامل‌شان را با ایران قطع کرده‌اند.


در همین رابطه:
در خواست آمریکا از امارات برای نظارت بر فعالیت‌های بانکی ایران
بانک‌های جدید ایرانی علیه تحریم‌های اقتصادی
دو بانک خارجی در تهران مجوز گرفتند
توقف فعالیت‌ بانک ملی در بریتانیا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)