تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اولمرت خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران شد

نخست‌وزیر اسرائیل، ایهود اولمرت روز سه‌شنبه گفت که برنامه هسته‌ای ایران باید «به هر نحو ممکن» متوقف شود و تهران باید وادار به درک عواقب وخیمی شود که در صورت ادامه این برنامه نصیبش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سخنان که در خلال حضور اولمرت در واشینگتن و خطاب به کمیته آمریکایی امور همگانی اسرائیل بیان می‌شد، شدیدترین هشدار نخست‌وزیر اسرائیل علیه ایران تا به امروز بوده‌است.


سخنرانی اولمرت در کمیته آمریکایی امور همگانی اسرائیل/AFP

اولمرت که برای سفری سه‌روزه، روز سه‌شنبه وارد واشنگتن شده و قرار است موضوع ایران را روز چهارشنبه در دیداری با جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا مطرح کند، افزود: «تهدید ایران باید از هر طریق ممکن متوقف شود و جامعه جهانی وظیفه و مسئولیت دارد تا از راه‌ اقداماتی شدید برای ایران روشن کند که عواقب دنباله‌گیری برنامه سلاح هسته‌ای ویرانگر خواهد بود.»

نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «تحریم‌های بین‌المللی و سیاسی علیه ایران، تنها قدم اول است و هر کشوری که با ایران رابطه دارد نیز باید به شکل جداگانه ایران را تحریم کند.»


در همین رابطه:
جدال لفظی رؤسای جمهور ایران و اسرائیل

نظرهای خوانندگان

یکی رو تو ده راه نمی دادن سراغ کدخدا رو می گرفت. اولمرت فعلا بهتره بره تکلیف پرونده فساد مالی خودشو مشخص کنه 200 کلاهک هسته ای خودشونو نابود کنه بعد بیاد برا ایران تعیین تکلیف کنه.

یه نکته جالب امروز از 12 خبر رادیو زمانه 8-9 گیر دادن به موضوع هسته ای . بابا این همه موضوع تو دنیا. قضیه چیه ؟؟

-- مانی ، Jun 5, 2008 در ساعت 12:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)