تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست مک‌کین، برای فشار بیشتر بر ایران

جان مک‌کین نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) از کشورهای جهان خواهد خواست از سرمایه‌گذاری در ایران خودداری کنند.

به نوشته روزنامه یواس‌ای تودی، مک‌کین خروج سرمایه‌ها از ایران را راه خوبی برای تحت فشار قرار دادن تهران می‌داند تا برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

مک‌کین قرار است امروز در کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل در شهر واشنگتن سخنرانی کند و به حاضران بگوید که خودداری از سرمایه‌گذاری در ایران راه مؤثری برای به زانو درآوردن تهران و حمایت از منافع آمریکا و اسرائیل است.

مک‌کین می‌گوید: «ما باید تحریم علیه ایران را خصوصی‌سازی کنیم. هر اندازه مردم، شرکت‌ها و موسسات تجاری در سراسر دنیا ایران را از همکاری محروم کنند، نخبگان حاکم بر این کشور، بیش از پیش، محبوبیت خود را از دست می‌دهند.»

بر اساس این گزارش، هری سوگان سخنگوی باراک اوباما در این خصوص گفت که پیشتر در سال ۲۰۰۷ نیز پیشنهاد مشابهی مبنی بر خودداری کشورها و شرکت‌های بزرگ از سرمایه‌گذاری در ایران مطرح شده بود که در آن زمان، مک‌کین این پیشنهاد را رد کرده بود.

سخنگوی اوباما افزود: «مک‌کین با حمایت از جنگ عراق باعث تقویت دولت ایران شد. هیچ عاملی به اندازه این جنگ در تقویت پایه‌های حکومت ایران موثر نبوده است.»


در همین ارتباط:
تردید گیتس در موفقیت مذاکره با دولت احمدی‌نژاد
جدال لفظی اوباما و مک‌کین در موضوع ایران
پلوسی: حمله نظامی به ایران مد نظر است
بوش: اعراب مانع بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شوند
تأکید اوباما بر دیپلماسی مستقیم در قبال ایران
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم
انتقاد اوباما از کلینتون بر سر ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)