تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد اوباما از کلینتون بر سر ایران

باراک اوباما با سرزنش هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود به خاطر اظهارات اخیر وی درباره ایران، او را به جورج بوش تشبیه کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کلینتون 22 آوریل گفته بود که در صورت حمله ایران به اسرائیل، امریکا توان نابودی کامل این کشور را دارد.

اوباما گفت: «فکر می‌کنم ادبیات کلینتون بازتاب سخنان جورج بوش است. ما در گذشته سیاست‌خارجی پر جارو‌جنجال و بر پایه سخنان تند و تیز داشته‌ایم.»

به گزارش رویترز، اوباما در گفت‌و‌گو با شبکه ان‌بی‌سی گفت: «مهم است که ما از زبانی برای ارسال پیام‌هایمان استفاده کنیم که جامعه جهانی متوجه شوند ما دیپلماسی کابویی را کنار گذاشته‌ایم.»

اوباما همچنین گفت که مایل نیست تا آن‌جا پیش برود که مثل کلینتون قول بدهد درصورت تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای، متحدان امریکا یعنی اردن و عربستان سعودی را نیز زیر چتر هسته‌ای خود بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگی ایران در سازمان ملل‌متحد هفته گذشته به ارسال نامه‌ای برای شورای امنیت درمورد این تهدید هیلاری کلینتون شکایت و او را به استفاده از اظهارات تحریک‌آمیز، غیر‌قابل‌توجیه و غیر‌مسئولانه متهم کرد.

بر اساس این گزارش، اوباما و کلینتون در مصاحبه همزمانی در شبکه‌های مختلف دو روز قبل از رقابت در کارولینای شمالی و ایندیانا شرکت کرده بودند. نزاع نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر سر سیاست خارجی با نزدیک شدن به این انتخابات مقدماتی، شدت یافته است.

هیلاری کلینتون که در شبکه خبری ای‌بی‌سی حضور داشت از اظهاراتش در خصوص ایران دفاع کرد و گفت: «من می‌خواستم کاملا برای آن‌ها روشن کنم که اگر چنین اقدامی را انجام دهند، باید هزینه وحشتناکی بپردازند.»

وی افزود: «چرا باید از اظهاراتم متاسف باشم؟ فکر می‌کنم ما باید در پاسخ به این پرسش که در صورت حمله ایران به متحد ما اسرائیل چه واکنشی نشان خواهیم داد، صریح باشیم. تصور نمی‌کنم زمان آن باشد که درباره برنامه‌های آینده‌مان دروغ بگوییم. »

نظرهای خوانندگان

طبل صدای بلندی دارد ولی واقعا خالیست

-- بدون نام ، May 5, 2008 در ساعت 05:42 PM

خانم کلینتون. شاید شما نخواهید در باره آینده اتن دروغ بگویید لیکن بدانید اولا اسرائیل با یک دروغ بزرگ ایجاد شد و با دروغهای بزرگتری به حیاتش به سختی ادامه داده است. من حیفم می اید غالب مردم خوب و با حسن نیت امریکا سرنوشت خودشان را با سرنوشت یک کشور غاصب و جنایتکار یعنی اسراییل بخواهند گپره بزنند چون این رژیم بزودی توسط مردم سرزمینهای فلسطین شامل یهودیان با شرافت- مسیحیان آزاده و مسلمان غیور نابود خواهد شد و مردم آن دیار باتفاق آوارگان هرچه سریعتر بر سرنوشت خود حاکم شده و جنگ طلبان صهیونیست را به سزای جنایات خود خواهند رساند و صلح پایدار و فراگیر شامل پیروان کلیه مذاهب خواهد شد.

-- بدون نام ، May 5, 2008 در ساعت 05:42 PM

اي كاش مردم كشورمان خودسرنوشتشان راباعزمي اريايي رقم مي زدند قبل ازاينكه مانند عراق وطنمان رينكي خونين براي مدعيان دروغين ازادي وتابلوي تبليغاتي براي كانديداهاي دروغين دموكراسي شود

-- وزيرجميل ، May 19, 2008 در ساعت 05:42 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)