تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

استقبال از هنرمندان ایرانی در فستیوال «امداترا» سوئيس

سعید آزادی – لوزان سوئیس

بیستمین سال فستیوال جهانی موسیقی «امداترا» با حضور بیش از صد تن از هنرمندان موسیقی و رقص از کشورهای مختلف جهان در شهر لوزان سوئیس با شکوه فراوانی برگزار شد.
این فستیوال، که از 25 ماه آوریل آغاز شده بود، پنجم ماه مه به کار خود پایان داد. اکثر گروه‌های برگزیده‌ی موسیقی از میان هنرمندان سوئیس، هند، ایتالیا، مراکش، تونس، الجزایر، مصر، پاکستان، سوریه، چین، ترکیه، ژاپن، امریکا و ایران گزینش شده بودند که در دو سال گذشته در فستیوال‌های معتبر اروپایی شرکت کرده بودند.


عباس بختياری

از هنرمندان ایرانی استاد جمشید شمیرانی، نوازنده‌ی برجسته‌‌ی تنبک همراه خانم امنینا علوی، از خوانندگان نامدار مراکش، در دو شب متوالی معرف موسیقی تلفیقی ایران و مراکش بودند.
عباس بختیاری، نوازنده‌ی چیره‌دست دف از ایران، در دو شب ضمن اجرای تکنوازی به مدت 15دقیقه، همراه شش تن از هنرمندان کُرد از کشورهای عراق، سوریه و ترکیه معرف موسیقی کردستان بودند که با استقبال بسیار روبرو شد.

خانم پائولا اشره، رئیس فستیوال، در پایان آخرین اجرای موسیقی توسط هنرمندان کردستان بر صحنه حضور یافت و ضمن تشکر از تمام هنرمندان شرکت‌کننده اظهار داشت: «ما با زبان موسیقی به بسیاری تفهیم خواهیم کرد که جهان جای دوستی، مهر و وحدت انسان‌ها است. موسیقی می‌تواند پیغام‌دهنده‌ی مشکلات و مصائب و نیز باور به زندگی توسط مردم، از هر نژاد و رنگ و پوست، باشد.» او واکنش مردم سوئیس را به اجرای کنسرت‌ها توسط گروه‌های مختلف، ستود و آن را نتیجه‌ی فهم و آگاهی مردم کشورش دانست.

وی افزود: «خوشحالم که هنرمند ایرانی، عباس بختیاری، استاد دف، یازده ماه مه مهمان انجمن سینماگران شهر لوزان است تا بار دیگر شاهد هنرنمایی او در شب بزرگداشت کارگردان نامدار سینمای جهان آقای تونی گتلیف باشیم.»

پوستر امسال فستیوال به عکس عباس بختیاری اختصاص داشت و بسیاری از مطبوعات سوئیس با درج مطالب و عکس کار او را ستودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)