تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ارکستر فیلارمونیک ملی روسیه به آمریکا می‌رود

ارکستر فیلارمونیک ملی روسیه به رهبری ولادیمیر اسپیواکوف (Vladimir Spivakov) و تکنوازی اولگا کرن (Olga Kern) برای نخستین بار جهت اجرای یک سلسله کنسرت در ایالات متحده راهی این کشور شده است.


ارکستر فیلارمونیک ملی روسیه

در این تور، ۳۶ کنسرت اجرا خواهد شد که از کالیفرنیا آغاز و در ۱۰ آوریل در فلوریدا به پایان می‌رسد. از جمله شهرهایی که برنامه‌ها در آنها برگزار می‌شود می‌توان از لوس آنجلس، سان فرانسیسکو، بوستن و واشینگتن نام برد.

به نوشته پلی‌بیل آرتس، تمام محتوای برنامه‌ها از ساخته‌های آهنگسازان روس مانند چایکوفسکی، راخمانینف و شوستاکویچ خواهد بود. اولگا کرن که به عنوان تکنواز پیانو ارکستر را همراهی می‌کند برای نخستین بار است که همراه با ارکستری از کشورش در ایالات متحده برنامه اجرا می کند.

ارکستر فیلارمونیک ملی روسیه در ژانویه ۲۰۰۳ تشکیل شده و اسپیواکف بلافاصله به عنوان مدیر هنری و رهبر ثابت آن برگزیده شد. ارکستر بر پایه بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری از مرکز هنرهای اجرایی مسکو که اسپیواکوف رییس آن است بنیان نهاده شده است. اسپیواکف فعالیت‌های هنری خودش را به طور جدی از سال ۱۹۷۹ با رهبری ارکستر سمفونیک شیکاگو آغاز کرده است.

در آغاز همین ماه، کمپانی دلوس اینترنشنال در آمریکا یک سی دی از ارکستر فیلارمونیک ملی روسیه منتشر کرده که در آن سمفونی ششم چایکوفسکی نواخته شده است. این کمپانی، ناشر تازه‌ترین سی.دی از کارهای بهزاد رنجبران (آهنگساز ایرانی) بر اساس شاهنامه فردوسی نیز است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)