تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ارکستر ولز «موش آزمایشگاهی» سفارت آمریکا

نوازندگان ارکستر ولز بی.بی.سی، پس از اینکه مانند «موش آزمایشگاهی» برای سیستم تازه انگشت نگاری کامپیوتری مورد کاربرد قرار گرفتند، موفق به دریافت ویزا برای اجرای یازده برنامه در ایالات متحده شدند.


بخش جهانی بی.بی.سی با انتشار این خبر افزوده، «اطلاعات درباره ویژگی‌های فیزیکی افراد - به عنوان مقدمات امنیتی جهت دیدار از ایالات متحده - توسط کارکنان سفارت آمریکا در شهر کاردیف (مرکز ایالت ولز) گردآوری شد. سفر این ارکستر یکصد نفره به لندن برای حضور در سفارت آمریکا، ده هزار پوند هزینه در پی داشت.»

سفارت اعلام کرده که کارآزمودگی شعبه‌اش در کاردیف،‌ در این زمینه موثر واقع شده است.

بیرون جنکینز (Byron Jenkins) مدیر ارکستر ولز بی.بی.سی،‌ به خبرنگاران گفته است: «ارکسترهای بریتانیا از پذیرفتن دعوت برای اجرا در آمریکا خودداری می کردند زیرا روند درخواست ویزای کاری جهت اجرای کنسرت، بسیار گران و پرزحمت بود.»

در مارچ 2006 نیز ارکستر هاله (Hallé) در منچستر به دلیل شرایط دشوار دریافت ویزا، از اجرای یک کنسرت در نیویورک صرفنظر کرد.

سخنان مدیر ارکستر ولز در رادیو بی.بی.سی به گوش کنسول سفارت سفارت آمریکا رسید و او نیز به ارکستر – در صورت پذیرش آزمودن تکنولوژی نوین - پیشنهاد «درخواست ویزای سریع» را داد.

کنسول سپس آشکار ساخت کارکنان سفارت در حال امتحان کاربرد اسکنرهای متصل به لپ تاپ بوده اند تا از متقاضیان ویزا انگشت نگاری کنند. بدین ترتیب،‌ انگشت نگاری از یکصد نوازنده ارکستر ولز در یک روز پایان یافت.

جنکینز گفته است که این عمل، موجب کاهش هزینه‌ها به مبلغ حدود ده هزار پوند شده و او نیز با همتایانش در اروپا تماس حاصل کرده تا آنها هم با چگونگی کار این روش آشنایی پیدا کنند. جنکینز افزوده: «آنها برای امتحان این سیستم تازه،‌ به ما مانند موش آزمایشگاهی نگاه کردند.»

سفارت ایالات متحده در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تمایل ارکستر ولز بی.بی.سی برای آزمایش سیستم تازه، اعلام کرده است: «تجربه در کاردیف به ما برای تصحیح این تکنولوژی و گسترش آن یاری رسانده است.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)