تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
گفتگو با پوران گلفام

وقتی فرهاد اجازه نداشت یک نت گیتار بزند

معصومه ناصری


عکس از سایت رسمی فرهاد مهراد

برای پوران گلفام، فرهاد هنوز زنده است آن‌قدر که زبانش نمی‌گردد برای گفتن از او از فعل گذشته استفاده کند. دلش نمی‌خواهد بگویند زنده‌یاد فرهاد، این احساسی است که بسیاری از علاقه‌مندان فرهاد به او دارند.آنهایی که زمستان سکوت فرهاد را با شنیدن نوارهای قدیمی‌اش سرکردند تا روزی که بالاخره هنرمند محبوبشان توانست هر چند برای مدتی کوتاه به صحنه برگردد.

او خواننده نوستالژی‌های جوان‌هایی است که سر پر شوری داشتند. شور انقلاب، شور تغییر، شور عبور از زمستانی که خسته‌شان کرده بود. آیا فرهاد در سال‌های سکوتش توانست خستگی این سالها را در کند؟

پوران گلفام در گفتگویی با زمانه از آشنایی و زندگی‌اش با فرهاد می‌گوید و سال‌هایی که همه سیاسی، همه انقلابی یا به قول گلفام "انقلاب‌زده" بودند.

گفتگوی رادیو زمانه را با خانم پوران گلفام از اینجا بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این که خانم ناصری زحمت کشیده تا رضایت خانم گلفام را برای انجام این مصاحبه جلب کند، مهم و باارزش است. اما به نظر من این گفتگو نمونه بارزی است از مرعوب شدن خبرنگار نزد مصاحبه شونده. خانم ناصری با صدایی لرزان و خجالت زده، پرسش هایی ناییف، پیش پا افتاده و گاه غلط را مطرح میکند و در مقابل، خانم گلفام با مهارت و حاضر جوابی آنها را تصحیح میکند و حتی گاه با ریشخند به ایشان پاسخ میدهد. البته در لحن خانم گلفام نیز نوعی خودپسندی به گوش میخورد. چه بسا این لحن متکبرانه ناشی از ناشیگری و مرعوب شدگی خبرنگار باشد. صمیمانه امیدوارم که همکار رادیو زمانه از این پس با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری پای صحبت افراد بنشیند.

-- مهدخت ، Jan 21, 2007

فقط يه مساله...به نظرم كار خانم ناصري معمولا عاليه ...همين.

-- sara ، Jan 23, 2007

تقریبا با مهدخت موافقم. به نظرم خانم ناصری این مصاحبه رو با سوالات اغلب ... و مزخرف و با موضوعاتی نخ ‏نما خراب کردند. مثلا این سوال چرند که شما توی زندگی فرهاد اتفاق افتادید یا فرهاد توی زندگی شما!؟ یعنی چه؟ ‏حالا گیریم که طرف هم یک جوابی به ما داد! البته به نظرم خانم ناصری اعتماد به نفس بیشتر نیازی ندارد؛ چون ‏نشستن پای مصاحبه بدون اینکه بدانیم راجع به چه چیزی می خواهیم حرف بزنیم و چه چیزی قرار است بپرسیم به ‏خودی خود اعتماد به نفس زیادی می خواهد! شاید کمی مطالعه و تحقیق و جستجو بد نباشد!‏

-- امیر ، Jan 23, 2007

با تشکر از این مصاحبه نسبتا،بگذریم من از شما یه درخواستی داشتم میشه یه لطفی کنید و آدرس خانوم گلفام را به من ارسال کنید.
متشکر

-- ehsan majdi ، May 1, 2007

با سلام و خسته نباشید قسمت صدا فیلتر شده اگه میشه یه لطفی بکنید تا ما هم بتونیم بشنویم. ممنون

-- mina ، May 13, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)