تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

جيمز براون درگذشت

سامان ايراني
irani_saman@yahoo.com

جيمز براون، آوازه‌خوان آمريكايي كه خودش را «پدرخوانده روح» مي‌ناميد، در سن 73 سالگي در آتلانتا درگذشت. علت مرگ وي هنوز اعلام نشده است. اين در حالي است كه رسانه‌هاي گروهي آمريكا به طور غيررسمي گفته‌اند كه براون روز يكشنبه به بيمارستان منتقل شده بود.


جيمز براون، خواننده آمريكايی

جيمز براون در بيست سالگي‌ با گروه «فيموس فلامز» فعاليت‌هايش را آغاز كرد و ديري نگذشت كه به چهره‌اي افسانه‌اي در حوزه موسيقي تبديل شد. «مطلب را گرفتم»، «بابا يه كيف تازه خريده» و «يك دنياي مردانه» اسامي چند ترانه مشهور اين خواننده هستند.

براون طي حيات هنري‌اش بيش از پنجاه آلبوم منتشر كرد كه در تيراژ ميليون‌ها نسخه به فروش رفته‌اند.
در دهه هفتاد، همزمان با ورود براون به ديسكو، از محبوبيت اين خواننده كاسته شد، اما او توانست در 1985 با اجراي چند ترانه موفق محبوبيت از دست رفته خود را بازيابد.

اين خواننده آمريكايي كه يکی از دوستان مايکل جكسون بود، در هنگام اجراي موسيقي روي سن به حدي پرانرژي بود، كه هوادارانش به او لقب «آقاي ديناميت» داده بودند.

با اين حال، بحران‌هايِ بسيارِ زندگي براون، مثل سايه‌هاي شوم او را دنبال مي‌كردند؛ حمل مواد مخدر، درگيري با پليس، فرار و خشونت‌هاي خانوادگي، باعث شده بود پرونده‌ي قضايي اين خواننده سياه شود. وي در سال 1988 به شش سال زندان محكوم شد و پس از گذشت دو سال و نيم از محكوميتش از زندان آزاد شد.
همچنين براون در اوايل سال 2004 دستگير و به زندان منتقل شد. اتهام او، هل دادن همسرش در هنگام دعوا در اطاق خواب‌شان بود، که به آسيب ديدن بازوی راست و پای همسرش منجر شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)