تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

زیباروی عرب محبوب ايرانی ها

هادی ناصری


هيفا وهبی(Haifa Wehbe)

مدلی که خواننده شد
در دهم مارس 1976 دختری در منطقه ی محرونا(المحرونه) متولد شد که پدرش نام او را هیفا گذاشت. او از پدری شیعه لبنانی و مادری مسیحی مصری متولد شد. در بیروت پایتخت لبنان بزرگ شد. به موسیقی جاز و ریتم اند بلوز علاقه ی خاصی دارد. در سنین نوجوانی مدل لباس شد و مقام دختر شایسته ی جنوب لبنان را در 16 سالگی از آن خود کرد. در سال 1995 با بدست آوردن امتیاز دختر شایسته برگ زرینی از زندگی خود را ورق زد. او همچنان این کار را ادامه داد تا زمانی که ازدواج کرد و صاحب دختری شد که نام او را زینب(زازا) گذاشت. در سال 1996 از یک اتهام رسوایی مبرا شد و بیش از گذشته به مدل بودن ادامه داد. تا آن زمان او روی جلد بیش از 100 مجله دیده شده بود.

هیفا اولین آلبوم موسیقی خود را با نام "هو الزمن" عرضه کرد که ترانه "اقول اهواک" که بسیار مورد استقبال قرار گرفت در آن قرار داشت.

آلبوم دوم او که "بدی عیش" نام داشت با موفقیت تک آهنگ او "حیات قلبی" همراه شد.
بعد از موفقیت آلبوم دوم به کار خود ادامه داد و زیباترین ترانه خود "من هیفا هستم" را ارائه داد که این ترانه مشهور ترین ترانه او قلمداد میشود و هیفا در موسیقی عرب با این ترانه شناخته میشود.

در سال 2006 تک آهنگ دیگری را ارائه کرد به نام "بوس الواوا" که خیلی پیشتر از انتشار در استودیو آماده شده بود.

در ژوئن سال 2006 هیفا به عنوان خواننده برتر جهان عرب انتخاب شد و اولین کنسرت خود را در منطقه "بیئل" در بیروت برگزار کرد.

او در میان جوانان لبنانی بخصوص جوانان بیروت محبوبیت ویژه ای دارد.

موفقیت دیگر این خواننده محبوب عرب درایفای نقش در چند فیلم سینمایی و تبلیغات برای چند شرکت جواهر سازی وتولید نوشابه است.


هيفا وهبی(Haifa Wehbe)

زندگی عاشقانه
ازدواج اول هیفا با ناکامی موجه شد و خبرنامزدی اش با تاجر عربستانی "طارق الجفالی" بسیاری از طرفدارانش را در خاور میانه و جهان شوکه و متعجب کرد. شایعات مربوط به هدایای گرانقیمتی که نامزدش به او داد خیلی سریع منتشر شد. به هر حال بعد از چند هفته او و نامزدش تصمیم بر آن گرفتند که بدور از شایعات وسرو صدا به برنامه ریزی برای زندگی شخصی خود بپردازند. به نظر می رسید که خانواده ی طارق او را تحت فشار قرار داده بودند تا با هیفا ازدواج نکند.

جدای از زندگی عاشقانه هیفا دارای یک روحیه و پیش زمینه ی منتقد در خود است. او را در انتقاد کردن از خوانندگان دیگر در زمینه‌ی عقاید مربوط به کم خرج کردن انها در حالی که خود دست و دلباز است میشناسند.

او برنامه ی منظمی برای دیدار از اعضای فامیل و رسیدگی به خانواده ی خود دارد. هیفا همیشه تقلید از دیگر هنرمندان و خوانندگان را نفی کرده است.

هیفا یکی از قربانیان تبعیض جنسیتی در لبنان است. بنابر قوانین سرپرستی فرزندان در لبنان پدر سرپرستی فرزند را بر عهده دارد. همسر سابق هیفا بعد از جدایی از او ازدواج کرد و هیفا 10 سال از دیدار هر چند کوتاه از دخترش محروم شد.

جذابيت
علاوه بر موسیقی هیفا در زمینه تصویر و عکسهای احساسی نیز موفق است. او در پیوسته در تصاویر و زمینه های اصیل دیده شده بویژه اینکه برخی کشورهای محافظه کار عرب به دقت این گونه زمینه ها را مورد بررسی و تآمل قرار میدهند.

در ماه مارس سال 2006 ويدئویی از او در اینترنت پخش شد که لباس اورا کوتاه و ناتمام نشان می‌داد. مدیر برنامه هیفا اعلام کرد که ویدئو ساختگی و جعلی بوده و نگرانی درمورد آن وجود ندارد.

هیفا در رتبه بندی سایت اسک‌من، رتبه 49 را در میان برترین زنان کسب کرد.

...................................

لینک وب سایت شخصی هیفا

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هیچ ربطی بین این مطلب و تیتر آن وجود نداشت.

-- مهران ، Dec 22, 2006

زرد شدن زمانه مبارک باد!
هنوز جوهر انتقاد مهدی جامی به بی بی سی فارسی و رادیو فردا خشک نشده است که چشممان به جمال این خانم روشن شد.
یک سوزن به خود ....

-- علی ایرانی ، Dec 23, 2006

خیلی خوشگله
عکسهایش رابفرستید

-- رضایی ، Dec 24, 2006

You also forgot reminding that Heifa Vahbi is also very famous in Arabic Countries on her supports and advocation on Hizbollah and also Hassan Nassrollah. Her supports of Nassrollah made a rumor in the Arabic countries especially in Lebanon that she is now the recent mate of Nassollah which the Shia muslim knows it as temperoray marriage \\\"Moteh\\\" which can be quiet true but on the Iranian cost.But I didn\\\'t know the relation of your headline and the content of your news.Any way, she is not considered as a very popular singer and actress in the arab world!.

-- Nima ، Dec 25, 2006

salam age sar dabrie in saitobegiram mikoshamesh akhe shadmer be che kar karde bood ke in harfo zadi ahmag

-- pouriya ، Jan 16, 2007

we ilove you

-- dj majid ، Jun 16, 2007

khoobe amma music va aks bishtar bashe.

-- mahsa ، Sep 22, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)