تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

وعده تازه، دیگر کنسرت لغو نمی‌کنیم


خبرگزاری مهر خبر داده که دیگر هیچ مجوز برگزاری کنسرت لغو نخواهد شد. باور این مطلب که نهادهای دیگری غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگیر مسایل فرهنگی کشور هستند احتیاج به سند و شاهد ندارد.

پیش از این شهرام ناظری در جلسه دیرهنگامش با خبرنگاران از سختی و مشقت برگزاری کنسرت و نهادهایی گفته بود که به مانند امپراتوری در این مورد عمل می کنند. یاد بسیاری از کنسرتهای برگزار نشده، دخالت‌های نیروی انتظامی و کنسرتهایی که ناگهان لغو می شوند در ذهن‌ها باقی مانده است.

اما به هر حال این قولی است که یک مسئول انتصابی از سوی دولت نهم اعلام می‌کند. او در این گفتگو می گوید:« ما در تلاش هستیم و این قول را به مردم خوب کشورمان می‌دهیم که در آینده نزدیک مجوز صادر شده از سوی این دفتر هیچگاه از سوی دیگر نهادها نادیده گرفته نشود و اگر دفتر امور موسیقی با هماهنگی نهادهای مرتبط با برگزاری کنسرت ،مجوزی را صادر کرد دیگر کسی نتواند مجوز آن کنسرت را لغو کند.»
البته باور این قضیه برای مردم خوب ایران مشکل است چون فقط نگاهی به بقیه قول ها وگفته ها ی اعضای دولت نهم این باور را سخت می کند.

این مسئول البته چندان از این قولی که می دهد مطمئن نیست چرا که در ابتدا می گوید:« ما در تلاش هستیم تا مجوز دفتر موسیقی را به عنوان فصل الخطاب اجرای برنامه های موسیقی قرار دهیم»
چند روز پیش نیز وزیر ارشاد در در اولین نشست جلسه شورای راهبردی موسیقی و شعر حاضر شد و خواستار جامعه با نشاط و سرزنده در موسیقی شد. در این شورا افراد از گرایش‌های مختلف نظیر محمد سریر، کامبیز روشن‌روان، مجید کیانی، داود گنجه‌ای، حمید‌رضا نوربخش، میرزمانی، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی و سلیمانی حضور دارند و قرار است برپایی آن آغاز تحولات جدی و هماهنگی وحدت در موسیقی باشد. وزیر ارشاد در سخنرانی افتتاح اینفی دولت های قبل بود و او می گوید:« متاسفانه وضعيت امروز موسيقي ،‌ ‏ناشي از رها شدن موسيقي در دوره هاي گذشته است و اگر موسيقي اصيل و مديريت شده وارد صحنه مي شد ، بعضي مشكلات امروز وجود نداشت متاسفانه جریان غیررسمی که در این عرصه شکل گرفته به حال خود رها شده و از استادان موسیقی انتظار می‌رود در این زمینه چاره‌جویی کنند.»

هم چنین از دیگر اتفاقات عرصه موسیقی انتصاب جدید است در این انتصاب "دشت گلی" به جای مهدی لطفی مسئولیت نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی را برعهده گرفت.
نکته جالب درباره موسیقی این است که از زمان روی کار آمدن دولت نهم کنسرت های مهمی برگزار شده اما هنوز هم نمی توان درباره این که نگاه دولتمردان به موسیقی چیست اظهار نظر دقیق کرد.

اما در 10 روز آینده کنسرت های داریوش خواجه نوری، جشن خانه موسیقی و کنسرت کامکارها برگزار می شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)