تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هفتمين جشن تولد خانه موسيقي

khane%20musighi.jpg

هفتمين جشن تولد خانه موسيقي 8 مهرماه ساعت 30/19 در تالار بزرگ رودکی (وحدت) و يك روز زودتر از روز جهاني موسيقي برگزار مي‌شود.

حميد رضا نوربخش، مديرعامل خانه موسيقي و دبير اين جشن امروز به خبرنگاران گفت:

«در اين جشن گروههاي مختلف در گرايش‌هاي متفاوت به اجراي برنامه مي‌پردازند و به دليل نامگذاري امسال به نام پيامبر گروهي به اجراي ويژه آئيني مي‌پردازد. همچنین به دليل نامگذاري يونسكو به نام مولانا از دو هنرمندي كه در هنر خود به مولانا و اشعارش توجه بسيار داشته‌اند تجليل مي‌كنيم و در كنار آن دو نوازي و سه نوازي و همين‌طور اجرايي در بخش موسيقي ملي خواهيم داشت.»

اجراي يك گروه سنتي جوان و همچنين تجليل از دو هنرمند قديمي در عرصه موسيقي از ديگر برنامه‌هاي خانه موسيقي در روز جشن تولدش است. خانه موسيقي بيش از شش هزار عضو دارد كه حدود دو هزار نفر و اندي از اين تعداد توسط سازمان تأمين اجتماعي بيمه هستند. ملكي كه خانه موسيقي در آن فعاليت مي‌كند، هنوز به شهرداري تعلق دارد كه قرار بود در شوراي شهر پیشین روي آن قيمت‌گذاري شود اما با توجه به تغيير دولت اين كار انجام نشد.

هنگامی که خبرنگاران از نوربخش كه به تازگي به سمت مديرعاملي خانه موسيقي منصوب شده است درباره منفعل بودن اين نهاد در امور مربوط به موسيقي پرسش كردند، او گفت: «ما در وهله اول بايد بتوانیم خانه خود را حفظ كنيم.»

اين نهاد در طول دوران فعاليت خود از سوي هنرمندان موسيقي به وابستگي به دولت و وزارت ارشاد متهم شده است و به همين دليل بسياري از موسيقي‌دانان مطرح از عضويت و فعاليت در اين خانه رويگردان هستند. چرا كه خانه موسيقي از نظر مالي به طور كامل به وزارت ارشاد و كمك‌هاي دولت وابسته است و بخش كوچكي از هزينه‌هاي خود را با گرفتن حق عضويت از اعضا جبران مي‌كند. در حالي كه اعضاي هيات مديره هنوز براي درآمدزايي چاره‌اي نينديشيده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ترتيبي اتخذ گردد كه كليه جشنواره هاي موسيقي داخل و خارج از كشور قبل از اجرا در اين سايت اطلاع رساني شود كه هر تمايل داشت شركت نمايد ونتايج جشنوارها نيز مشخص گردد0ايميل ندارم.

-- سالار فرهادي ، Jul 30, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)