تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رنجش گروه های اسلامی از بزرگداشت فردی مرکوری

Freddie%20Mercury%20AP%20Photo.jpgدر تانزانیا یک رهبر اسلامی از مراسم بزرگداشتی که در پایان همین هفته برای فردی مرکوری (Freddie Mercury) ، نوازنده و خواننده نامدار راک، برگزار می شود انتقاد کرده است.

فردی مرکوری که در سال 1370 (1991) بر اثر بیماری ایدز در بریتانیا درگذشت در جزیره زنگبار در تانزانیا به دنیا آمد.

به گزارش آسوشیتد پرس، اذان خالد، از بنیاد همبستگی و گسترش اسلام در زنگبار گفته است هر آنچه فردی مرکوری را به جامعه مسلمان تانزانیا مرتبط سازد توهین آمیز است. خالد افزوده این خواننده با شیوه زندگی اش به اسلام بی حرمتی کرده است.

سیمایی محمد، مدیر رستوران «مرکوری» در شهر زنگبارکه برنامه بزرگداشت فرد مرکوری در آن برپا خواهد شد اعلام کرده این مراسم به همان صورتی که از پیش برنامه ریزی شده بود پیش خواهد رفت. وی افزوده «فردی مرکوری بخشی از تاریخ ماست، ما در پی گسترش صنعت جهانگردی در منطقه هستیم، در عین حال همه مسلمان هستیم و در پی توهین به هیچ دینی نیستیم.»

آسوشیتد پرس می افزاید: در سال گذشته حدود پانصد هزار جهانگرد بیگانه از جزیره زنگبار در اقیانوس هند دیدن کرده اند و از این رهگذر درآمدی را نصیب منطقه کرده اند که بدان شدیداً نیاز است. ساکنان این بخش نیمه خودمختار در تانزانیا بیشتر مسلمان هستند.

دولت تانزانیا نامه ای به رسانه های دولتی ارسال داشته و از آنها درخواست کرده برای جلوگیری از ایجاد تنش میان گروههای مذهبی و رستوران محل برگزاری مراسم، خبر سالروز تولد فردی مرکوری را اعلام نکنند.

فردی مرکوری در سال 1946 (1325) در شهر زنگبار و در یک خانواده ایرانی (پارسی) تبار که از هند بدان منطقه کوچیده بودند متولد شد. نام اصلی وی فرخ بولسارا است. فردی در هند تحصیل کرد و در سالهای آغازین دهه 1960 همراه با خانواده به بریتانیا مهاجرت کرد. وی به واسطه توان صدا و همچنین جذابیت اجراهایش، سخت مورد توجه قرار گرفت.

روز پنجم سپتامبر مصادف با شصتمین سالگرد تولد فرد مرکوری است.


Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فرخ یک ایرانی است این چیزی است که مهم
است شیوه ی زندگی هر فردی به خود او مربوط است و نباید این مساله را محور قضاوتها قرار داد همانگونه که خود او نیز روز قبل از مرگش این مساله را کتمان میکرد
اگر ما هم بیاییم بگوییم آغای اذان خالد در خلوت چه کار میکند درست است ؟ شاید به همبستگی اسلامی آسیبی وارد شود.

-- ماه ، Apr 23, 2007

فردی از بزرگان موسیقی جهان بوده است و به جامعه موسیقی خدمت زیادی کرده است و افتخار ماست که او یک ایرانیست.

-- امیر ، Jun 13, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)